Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Delft

APV uitvoeringsbesluit 5

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDelft
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAPV uitvoeringsbesluit 5
CiteertitelVijfde uitvoeringsbesluit APV
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpopenbare orde en veiligheid
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene plaatselijke verordening Delft

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-03-201008-05-2012Nieuwe regeling

16-02-2010

Delft op Zondag 28 februari 2010

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Vijfde uitvoeringsbesluit APV

Het college van de gemeente Delft;

gelet op artikel 5:11, vierde lid van de Algemene Plaatselijke Verordening voor Delft;

b e s l u i t :

vrijstelling te verlenen van het in artikel 5:11, eerste lid van genoemde verordening vervatte verbod, aan instellingen die staan vermeld op het collecterooster van het Centraal Bureau Fondsenwerving, voor de voor hen op voornoemd collecterooster gereserveerde periode, onder oplegging van de navolgende voorwaarden:

  • 1.

    De instelling deelt de gemeente, Sector Toezicht Openbare Ruimte, Vakteam Vergunningen & Ontheffingen, uiterlijk 6 maanden vóór de toegewezen periode mee, dat een collecte wordt gehouden en wie ter plaatse met de leiding van de collecte zal zijn belast (naam, adres en telefoonnummer). Indien dat niet is geschied, wordt de betreffende periode door de gemeente aangemerkt als een zogenaamde “vrije periode” voor acties van plaatselijke/regionale instellingen voor een ander goed doel;

  • 2.

    indien de collecte niet doorgaat, moet dit, tenminste 2 maanden voor de collectedatum, worden doorgegeven aan de gemeente, Sector Toezicht Openbare Ruimte, Vakteam Vergunningen & Ontheffingen, onder overlegging van de blanco collectestaten;

  • 3.

    de collectanten zijn onbezoldigd, minstens 16 jaar oud (indien jonger, onder begeleiding van een volwassene), mogen niemand overlast bezorgen en dienen eventuele aanwijzingen van de politie, of een toezichthouder in de zin van deze verordening, stipt op te volgen;

  • 4.

    er mag slechts gecollecteerd worden met collectebussen die zijn verzegeld of met een sleutelslot of plombe zijn afgesloten en waarop duidelijk de naam en/of doel van de collecterende instelling staan vermeld;

  • 5.

    het collecteren mag geschieden op maandag tot en met zaterdag tussen 8.00 en 21.00 uur;

  • 6.

    de collectanten moeten tijdens de collecte zichtbaar een door de gemeente, Sector Toezicht Openbare Ruimte, Vakteam Vergunningen & Ontheffingen gewaarmerkt legitimatiebewijs dragen waarop de naam van de collecterende instelling (en de periode waarvoor de vergunning is verleend) is vermeld;

  • 7.

    plaats, datum en uur van de telling van de opbrengst wordt door de leiding van de collecte vastgesteld en aan de Sector Toezicht Openbare Ruimte, Vakteam Vergunningen & Ontheffingen bekend gemaakt;

  • 8.

    de collecte-opbrengst dient binnen 14 dagen na afloop van de collecte door middel van een door de leiding ondertekende collectestaat te worden verantwoord bij de gemeente, Sector Toezicht Openbare Ruimte, Vakteam Vergunningen & Ontheffingen. Instellingen die een plaats hebben op het collecterooster en instellingen die in meer dan één gemeente collecteren, dienen zo spoedig mogelijk, doch binnen 2 jaar na de collecte een (activiteiten)jaarverslag en financieel verslag inclusief het accountantsrapport te zenden aan het Centraal Bureau Fondsenwerving, Vondelstraat 138, 1054 GT Amsterdam.

Delft, 16 februari 2010

Het college voornoemd,

burgemeester

mr. drs. G.A.A.Verkerk

secretaris

mr. drs. H.G.L.M.Camps