Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sittard-Geleen

Besluit van de adjunct gemeentesecretaris/directeur van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat teammanager Facilitaire Services

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSittard-Geleen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de adjunct gemeentesecretaris/directeur van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat teammanager Facilitaire Services
CiteertitelOndermandaatbesluit teammanager Facilitaire Services
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

20-02-202001-01-202015-04-2021artikel 1

05-02-2020

gmb-2020-44691

24-11-201620-02-2020Nieuwe regeling

01-10-2016

gmb-2016-163469

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de adjunct gemeentesecretaris/directeur van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent ondermandaat teammanager Facilitaire Services

De adjunct gemeentesecretaris/directeur (= mandaatgever);

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

gezien het Besturings- en Managementconcept, het Organisatiebesluit, de Budgetregeling en het Besluit Planning- en Controlcyclus;

overwegende dat ingevolge art 4.3 en 4.4 van het Organisatiebesluit aan de adjunct gemeentesecretaris/directeur bij besluit van 1 aug. 2015 de aansturing van het team Facilitaire services, het team Automatisering en Dataservices en het team Financiën en Juridische Zaken is opgedragen;

overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de adjunct gemeentesecretaris/directeur gebruik maakt van ondermandaat bij het verrichten van zijn werkzaamheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De teammanager Facilitaire services (=mandaatkrijger) heeft ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn taken, conform het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met -financiële- consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgetregeling, tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2.

    Gemandateerde kan dit aan hem verleende ondermandaat – voor wat betreft alsdan specifiek op te sommen bevoegdheden - opdragen aan anderen. Hiervoor is goedkeuring door de gemeentesecretaris/algemeen directeur vereist.

  • 3.

    Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.

Artikel 2. Uitzonderingen op ondermandaatmogelijkheid

  • 1.

    In afwijking van het bepaalde in artikel 1 is geen ondermandaat mogelijk voor:

    • de bevoegdheid tot het geven van opdrachten tot een bedrag boven de € 50.000,– exclusief BTW; de opdrachtverlening dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;

  • 2.

    De mandaatgever kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

‘Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen’, respectievelijk ‘De Burgemeester van Sittard-Geleen’,

‘namens deze(n),’

gevolgd door de functienaam van de mandaatkrijger,

de handtekening van deze mandaatkrijger,

en onder vermelding van naam van deze mandaatkrijger.

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de gemandateerde wordt dit ondermandaat uitgeoefend door de aangewezen plaatsvervanger(s).

Artikel 5. Verantwoording

De gemandateerde legt in algemene zin verantwoording af in managementrapportages en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden.

Toezicht op de uitvoering van dit besluit vindt plaats overeenkomstig het Interne controlekader.

Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking.

  • 2.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit worden navolgende besluiten ingetrokken:

    • a.

      het ondermandaatbesluit dd 29 januari 2013 aan de teammanager Facilitaire services.

    • b.

      het ondermandaatbesluit dd 30 januari 2014 aan de coordinator unit Div van het team Facilitaire services.

    • c.

      het ondermandaatbesluit dd 30 januari 2014 aan de coordinator unit ‘frontoffice facilitair’/ accountmanager van het team Facilitaire services.

Sittard-Geleen,

1 oktober 2016.

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze(n),

De adjunct gemeentesecretaris/directeur van Sittard-Geleen,

Ir. J.L.H. Nelissen

Voor akkoord:

mr. J.W.C. (Coen) Aalders MCCC

Interim gemeentesecretaris/algemeen directeur a.i.