Organisatie | Aa en Hunze |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Meedoenpremies gemeente Aa en Hunze 2016 |
Citeertitel | Verordening Meedoenpremies gemeente Aa en Hunze 2016 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-05-2023 | 01-01-2023 | artikel 2 | 20-04-2023 | ||
23-06-2016 | 03-05-2023 | Nieuwe regeling | 23-06-2016 | Onbekend |
De raad der gemeente Aa en Hunze;
gehoord het voorstel van burgemeester en wethouders van de gemeente Aa en Hunze, tijdens de raadsvergadering d.d. 23 juni 2016;
gelet op de bepalingen van de Gemeentewet, de Participatiewet en de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het noodzakelijk is de wijze van uitvoering van de meedoenpremies bij verordening te regelen;
In deze verordening wordt verstaan onder:
bijstand zoals bedoeld in artikel 5 onderdeel c van de wet;
het inkomen zoals bedoeld in artikel 31 en 32 van de wet;
het voor aanvrager geldende vrij te laten vermogen als bedoeld in artikel 34 van de wet.
elke op grond van artikel 11 van de wet leden 1, 2, en 3 rechtmatig in Nederland verblijvende inwoner van de gemeente Aa en Hunze
een inrichting als bedoeld in artikel 1 sub f van de wet;
de alleenstaande als bedoeld in artikel 4 lid 1 sub a van de wet;
Alleenstaande ouder:de alleenstaande ouder als bedoeld in artikel 4 lid 1 sub b van de wet;
gehuwden als bedoel in artikel 4 lid 1 sub c, onderdelen 1 en 2 van de wet;
het ten laste komende kind als bedoeld in artikel 4 lid 1 sub e van de wet;
Tot de doelgroep voor een meedoenpremie behoort de inwoner die een inkomen heeft dat niet hoger is dan 130% van de bijstandsnorm en geen in aanmerking te nemen vermogen heeft als bedoeld in artikel 34 van de Participatiewet en die ouder is van één of meerdere schoolgaand(e) kind(eren) in het basisonderwijs of het voortgezet onderwijs.
De ISD kan in bijzondere gevallen afwijken van de bepalingen van deze verordening indien zij van mening is dat de aanvrager in bijzondere omstandigheden verkeert waardoor toepassing van deze verordening niet tot het beoogde of gewenste doel leidt, te weten het voorkomen van of doorbreken van een sociaal isolement.