Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Tholen

Vergoedingsregeling inconveniënten

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Tholen
Officiële naam regelingVergoedingsregeling inconveniënten
Citeertitel'Vergoedingsregeling inconveniënten gemeente Tholen'
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 26 van de Bezoldigingsverordening 2005

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200501-01-200501-01-2016Onbekend

04-07-2006

Onbekend

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Vergoedingsregeling inconveniënten 2004

Burgemeester en wethouders van de gemeente Tholen;

overwegende, dat in artikel 26 van de Bezoldigingsverordening 2005 lid 1 tot en met 3 een vergoedingsregeling is opgenomen voor ambtenaren die belast zijn met zware onaangename of gevaarlijke arbeid;

dat behoefte bestaat aan een wijziging van deze vergoedingsregeling in verband met het wijkgericht werken in de buitendienst;

gelet op het instemmingsadvies van de commissie voor Georganiseerd Overleg;

b e s l u i t e n:

vast te stellen de volgende 'Vergoedingsregeling inconveniënten'.

Artikel 1 Begripsomschrijvingen:

Deze verordening verstaat onder:

  • 1.

    Inconveniënt:

    een omstandigheid, voortvloeiend uit het werk, de werkmethode en/of werkomgeving, die als bezwarend wordt ervaren en die onvermijdbaar is bij de uitvoering van de aan de ambtenaar opgedragen werkzaamheden.

  • 2.

    Functie:

    de functie, die door een ambtenaar wordt uitgeoefend, die niet hoger gewaardeerd is dan schaal 6 van de bezoldigingsverordening en waarbij een inconveniënt is vastgesteld.

Artikel 2 - Inconveniëntentoelage:

  • 1.

    Aan de ambtenaar, die een functie uitoefent waarbij een inconveniënt is vastgesteld, wordt door burgemeester en wethouders een toelage op het salaris verleend;

  • 2.

    De toelage bedraagt per maand een bepaald percentage, dat is afgeleid van het maximum van schaal 3 van bijlage IIA van de CAR/UWO;

  • 3.

    Dit percentage bedraagt onderverdeeld naar zwaarte van de volgende functies:

    • a.

      Teammedewerker bovenwijks team*: 2,5%;

    • b.

      Teammedewerker buitendienst: 1%;

    • c.

      Teamleider bovenwijks team: 1,25%;

    • d.

      Teamleider buitendienst: 0,5%;

    • e.

      Monteur: 2,5%.

      * met uitzondering van medewerkers bouwploeg en vrachtwagenchauffeur

  • 4.

    De toelage zoals bedoeld in lid 3 wordt eerst toegekend als de werkzaamheden grotendeels een onderdeel uitmaken van de functie;

  • 5.

    Indien de functie in deeltijd wordt uitgevoerd, wordt de toelage berekend naar rato van het percentage deelbetrekking.

  • 6.

    Indien de werkzaamheden vallende onder het begrip inconveniënt geen structureel onderdeel uitmaken van de functie wordt de vergoeding als bedoeld in lid 3 op uurbasis uitbetaald.

  • 7.

    De vergoeding als bedoeld in lid 6 van dit artikel is een bepaald percentage van het maximum van schaal 3 van bijlage IIa van de CAR/UWO.

  • 8.

    Het percentage als bedoeld in het vorige lid bedraagt onderverdeeld naar zwaarte voor de volgende werkzaamheden:

    Categorie I: 2,50%

  • ·

    rioleringswerkzaamheden;

  • ·

    drainagewerkzaamheden begraafplaatsen;

  • ·

    bestratingswerkzaamheden.

    Categorie II: 1%

  • ·

    werken met motorzaag;

  • ·

    hout versnipperen;

  • ·

    werken met bosmaaier.

Artikel 3 Tijdelijke toekenning:

De toelage wordt tijdelijk toegekend.

Indien het inconveniënt geheel of gedeeltelijk komt te vervallen, zal de toelage dienovereenkomstig worden aangepast. Deze toelage wordt per maand betaald.

Artikel 4 Afbouw:

  • 1. Aan de ambtenaar wiens bezoldiging, als gevolg van het buiten zijn toedoen beëindigen of verminderen van een toelage als bedoeld in deze verordening een blijvende verlaging ondergaat van ten minste 2%, wordt een aflopende vergoeding toegekend mits hij de inconveniëntentoelage direct voorafgaande aan het tijdstip van vorenbedoelde beëindiging of vermindering ervan, gedurende ten minste twee jaren zonder wezenlijke onderbreking heeft genoten.

  • 2. De berekeningsbasis voor de vaststelling van de overgangstoelage is het verschil tussen de inconveniëntentoelage, welke de ambtenaar gemiddeld 12 maanden voorafgaande aan de beëindiging c.q. vermindering heeft genoten en de eventuele inconveniëntentoelage welke hij daarna gaat genieten.

  • 3. De duur van de overgangstoelage is gelijk aan één vierde gedeelte van de tijd, gedurende welke de inconveniëntentoelage zonder wezenlijke onderbreking heeft genoten met een maximum van 36 maanden. Bij het berekenen van het aantal maanden vindt een afronding naar boven op een geheel aantal maanden. De overgangsperiode wordt in drie gelijke delen gesplitst.

  • 4. De overgangstoelage bedraagt tijdens in lid 3 bedoelde drie delen van de overgangsperiode respectievelijk 75%, 50% en 25% van de berekeningsbasis.

  • 5. De ambtenaar die de leeftijd van 55 jaar heeft bereikt behoudt het recht op een inconveniëntentoelage mits hij de inconveniëntentoelage direct voorafgaande aan het tijdstip tenminste twee jaar heeft genoten.

Artikel 5 - Onvoorziene situaties.

Ingeval van onbillijkheid of in situaties waarin deze regeling niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.

Artikel 6 Slotbepalingen.

  • 1. Deze regeling treedt in werking met terugwerkende kracht op 1 januari 2005 en kan worden aangehaald als 'Vergoedingsregeling inconveniënten gemeente Tholen'.

  • 2. De 'Vergoedingsregeling Inconveniënten 2004' vastgesteld op 7 december 2004 wordt met ingang van 1 januari 2005 ingetrokken.

Ondertekening

Sint-Maartensdijk, 4 juli 2006.

Burgemeester en wethouders van Tholen,

de secretaris de burgemeester

S.Nieuwkoop W. Nuis