Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Tholen

Regeling betreffende de (variabele) werktijden voor het personeel werkzaam ter secretarie van de gemeente Tholen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTholen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling betreffende de (variabele) werktijden voor het personeel werkzaam ter secretarie van de gemeente Tholen
CiteertitelRegeling betreffende de (variabele) werktijden voor het personeel werkzaam ter secretarie van de gemeente Tholen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikelen 4:1 en 4:2 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst
  2. www.car-uwo.nl
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200801-01-200801-04-2015Onbekend

05-02-2008

Onbekend

nr 13 bw vergadering 5-2-2008

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling betreffende de (variabele) werktijden voor het personeel werkzaam ter secretarie van de gemeente Tholen

Burgemeester en wethouders van Tholen;

gelet op het bepaalde in de artikelen 4:1 en 4:2 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst;

kennis genomen hebben van de instemming van de Ondernemingsraad van 18 januari 2008;

b e s l u i t e n :

vast te stellen de navolgende 'Regeling betreffende de (variabele) werktijden voor het personeel werkzaam ter secretarie van de gemeente Tholen'.

Artikel 1

Het normale aantal arbeidsuren bedraagt 40 per week.

Artikel 2
  • 1.

    Behalve bij verlof of andere vorm van toegestaan verzuim dient per dag ten minste 7 uur te worden gewerkt.

  • 2.

    Het positief saldo mag niet meer bedragen dan 40 uur. Bij een hoger positief saldo vervalt het meerdere op de eerste dag van elke maand.

  • 3.

    Bij een hoger negatief saldo geldt het meerdere als onrechtmatig verzuim als bedoeld in artikel 3:1:1, vierde lid, van de Uitwerkingsovereenkomst.

  • 4.

    Met een negatief kloksaldo mogen per jaar 5 vakantieverlofdagen worden verrekend.

  • 5.

    Een positief saldo kan, in overleg met het afdelingshoofd, in de vorm van verlof worden opgenomen tot een maximum van 2 hele of 4 halve dagen per kalenderjaar bij een volledig dienstverband. Bij een parttime dienstverband wordt het aantal dagen dat verlof kan worden genoten van het kloksaldo naar rato vastgesteld, naar boven afgerond op halve dagen.

  • 6.

    Het bepaalde in de vorige leden blijft buiten toepassing voor het bepalen van gewerkte overuren. Van overwerk kan echter alleen sprake zijn wanneer hiertoe opdracht is verstrekt en de over-werkregeling op betrokkene van toepassing is.

Artikel 3
  • 1.

    De aanvang van de werktijd moet liggen tussen 7.30 en 9.00 uur.

  • 2.

    Het einde van de werktijd moet liggen tussen 16.00 en 18.00 uur.

  • 3.

    De middagpauze moet ten minste 30 minuten duren en dient te worden gehouden tussen 12.00 en 13.30 uur.

Artikel 4
  • 1.

    Behoudens verlof of andere vorm van toegestane afwezigheid dient iedereen aanwezig te zijn tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 13.30 en 16.00 uur.

  • 2.

    Van 8.30 tot 9.00 uur, van 13.00 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 17.00 uur dient op alle afdelingen een zodanige bezetting aanwezig te zijn, dat de dienstverlening aan het publiek is gewaarborgd. De afdelingshoofden treffen daartoe zo nodig de geëigende maatregelen.

Artikel 5

Bij afwezigheid wegens verlof of ziekte wordt als fictieve diensttijd aangemerkt: 8 uur per dag en 4 uur per ochtend of middag, met dien verstande dat het totaal aan arbeidsuren en fictieve diensturen ten hoogste 9 per dag kan bedragen. De fictieve begin- en eindtijd zijn respectievelijk 8.30 en 17.00 uur.

Artikel 6

Iedere medewerk(st)er dient dagelijks de gewerkte uren te registreren met behulp van een tijdklok.

Artikel 7

Afwijking van het bepaalde in de artikelen 3 en 4 van deze regeling is mogelijk voor:

  • a.

    Parttime medewerkers;

  • b.

    Medewerkers die zijn ingeroosterd;

  • c.

    Indien het noodzakelijk is voor het dienstbelang.

Het afdelingshoofd stelt de voor hen geldende werktijd nader vast. Dergelijke afwijkingen van de regeling gelden slechts voor zolang de behoefte daaraan voortduurt.

Artikel 8

De secretaris heeft de bevoegdheid om, indien en voor zolang hij zulks nodig oordeelt, één of meer medewerk(st)ers een andere werktijd op te leggen, dan wel uit te sluiten van deelneming aan de regeling betreffende variabele werktijden.

Artikel 9

Deze regeling is niet van toepassing op medewerk(st)ers die op doktersadvies korter werken dan gemiddeld 40 uur per week. Zij dienen wel de door hen gewerkte uren te registreren via het tijd-registratiesysteem.

Artikel 10
  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2008.

  • 2.

    Met ingang van gelijke datum vervalt het besluit van burgemeester en wethouders van 9 februari 1999.

Sint-Maartensdijk, 5 februari 2008

Burgemeester en wethouders van Tholen,

de secretaris, de burgemeester,

S.Nieuwkoop W. Nuis