Organisatie | Stein |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening werkgeverscommissie Griffie |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie Griffie |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e en artikel 156 van de Gemeentewet
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
17-08-2016 | Onbekend | 25-06-2016 Digitaal gemeenteblad, 16-8-2016 | Onbekend |
Artikel 1. Instelling werkgeverscommissie
Er wordt een werkgeverscommissie griffie ingesteld, die het werkgeverschap uitoefent t.a.v. de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren.
Artikel 3. Samenstelling werkgeverscommissie
Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
a) Op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; het
ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd
b) Indien het lid aftreedt als lid van de raad
c) Indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid
Artikel 4. Taken van de voorzitter
1.De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
1. a) Het tijdig en periodiek bijeen roepen van de werkgeverscommissie
1. b) Het leiden van de vergaderingen
1. c) Het doen naleven van deze verordening
1. d) Het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie
1. uitgaan, alsmede het zorgdragen voor de uitvoering van de besluiten van de
e) Het functioneren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als
eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie
Artikel 5. Specifieke taken en bevoegdheden werkgeverscommissie griffie
De werkgeverscommissie heeft als taken:
a) Het nemen van besluiten volgend uit de bevoegdheden die rechtstreeks voortvloeien uit
de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgesteld
rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e gemeentewet, met
uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a, tweede lid, 107d,
eerste lid en 107e, eerste lid van de Gemeentewet;
b) Het doen van voorstellen aan de raad omtrent door de raad te nemen besluiten inzake
benoeming, schorsing, vervanging en ontslag en de instructie van de raadsgriffier
evenals over de organisatie van de griffie
c) Het voeren van functionerings-en beoordelingsgesprekken, beide 1`x per jaar, met de
d) Overige tot het werkgeverschap behorende taken ten aanzien van de raadsgriffier;
e) Het benoemen, schorsen en ontslaan van de medewerkers van de griffie als bedoeld in
artikel 107e. lid 2 van de Gemeentewet
f) De overige besluiten betreffende de individuele rechtspositie van de medewerkers van
g) Het vaststellen van de wijzigingen en aanvullingen op de Car/Uwo/ de
Artikel 6. Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie ter zijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de gemeentesecretaris afspraken over ondersteuning op het gebied van personeelszaken.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 9. Beslotenheid van de vergaderingen
Artikel 10. Vergaderfrequentie
De werkgeverscommissie vergadert tenminste twee maal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
Artikel 11. Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.