Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Kampen

Aanwijzingsbesluit ter zake van de inlichtingenverplichting door belastingplichtigen en voeren correspondentie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieKampen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit ter zake van de inlichtingenverplichting door belastingplichtigen en voeren correspondentie
CiteertitelAanwijzingsbesluit ter zake van de inlichtingenverplichting door belastingplichtigen en voeren correspondentie
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpfinanciën en economie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Ingetrokken door inwerkingtreding van Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet art. 231 en 246a
  2. Wet waardering onroerende zaken art. 30, 31
  3. Algemene wet inzake rijksbelastingen art. 56
  4. Invorderingswet 1990 art. 63a

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-10-201601-04-2019nieuwe regeling

20-09-2016

Gemeenteblad 2016, 134805

16ADV00381

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit ter zake van de inlichtingenverplichting door belastingplichtigen en voeren correspondentie

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Kampen;

Gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63 a van de Invorderingswet 1990;

besluit:

 

  • I.

    aan te wijzen de volgende gemeenteambtenaren belast met de heffing of invordering van gemeentelijke belastingenen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake de rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

    • -

      Teammanager B, belastingen & inning, functienummer 05;

    • -

      Vakspecialist B, WOZ-coördinator, functienummer 13;

    • -

      Vakspecialist C, WOZ-taxateur, functienummer 14;

    • -

      Vakspecialist D, WOZ-medewerker, functienummer 15;

    • -

      Vakspecialist E, Medewerker heffing, functienummer 16;

    • -

      Vakspecialist E, Medewerker invordering, functienummer 16;

    • -

      Administratief medewerker C, belasting en inning, functienummer 22;

    • -

      Teammanager A, Financiën, functienummer 04;

    • -

      Vakspecialist E, Financiën, functienummer 16;

    • -

      Administratief medewerker B; Financiën, functienummer 21;

    • -

      Externe Belastingendeurwaarder;

    • -

      Externe Gerechtsdeurwaarder;

    • -

      Externe Taxateur;

    • -

      Beheerder C, Medewerker Stadstoezicht, BOA, functienummer 26.

 

  • II.

    aan te wijzen de volgende personen jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake de rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken:

    • -

      Teammanager B, belastingen & inning, functienummer 05;

    • -

      Vakspecialist B, WOZ-coördinator, functienummer 13;

    • -

      Vakspecialist C, WOZ-taxateur, functienummer 14;

    • -

      Vakspecialist D, WOZ-medewerker, functienummer 15;

    • -

      Externe Taxateur.

 

Bovengenoemde medewerkers zijn tevens aangewezen tot het voeren van voorbereidings- en uitvoeringscorrespondentie.

 

Hieraan zijn de volgende voorwaarden verbonden:

 

De correspondentie omvat:

  • -

    mededelingen, inlichtingen, informatie of een verzoek om advies of nadere inlichtingen;

  • -

    het verstrekken van statistische gegevens;

  • -

    uitnodiging voor vergaderingen of hoorzittingen;

  • -

    Brieven mogen niet gericht zijn op enig rechtsgevolg en geen beleidsopvatting of beleidsvoornemen weergeven.

 

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag van bekendmaking van dit besluit.

Kampen, 20 september 2016

Het college van burgemeester en wethouders van Kampen,

De secretaris,

J.F. Goedegebure

de burgemeester,

drs. mr. B. Koelewijn