Organisatie | Vaals |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Vaals houdende regels omtrent intergemeentelijke adviescommissie behandeling bezwaarschriften Verordening intergemeentelijke adviescommissie inzake de behandeling van bezwaarschriften 2016 |
Citeertitel | Verordening intergemeentelijke adviescommissie inzake de behandeling van bezwaarschriften 2016 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling van bezwaarschriften van de gemeente Vaals 2009.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2016 | nieuwe regeling | 19-09-2016 | 2016-BD-045 |
De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester van de gemeente Vaals, ieder voor zoveel het hun bevoegdheden betreft;
gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van Vaals d.d. 26 juli 2016 strekkende tot het voortzetten van de eerder aangegane regeling voor intergemeentelijke samenwerking met betrekking tot de behandeling van bezwaarschriften;
gelet op de desbetreffende bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht respectievelijk van de Gemeentewet;
HOOFDSTUK II BEHANDELING VAN DE BEZWAARSCHRIFTEN
Artikel 7 Overdracht bevoegdheden
De bevoegdheden terzake de behandeling van bezwaarschriften ingevolge de
van de wet worden voor de toepassing van deze verordening uitgeoefend door of namens de voorzitter van de commissie.
De voorzitter van de commissie kan uit eigen beweging of op verzoek van de commissie bij deskundigen advies of inlichtingen inwinnen en dezen zo nodig uitnodigen daartoe in de zitting te verschijnen. Indien daaraan kosten zijn verbonden, is vooraf machtiging van het college van burgemeester en wethouders vereist.
Voor het houden van een hoorzitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal per zitting fungerende leden, waaronder in ieder geval de (plaatsvervangend) voorzitter, aanwezig is.
Artikel 12 Niet deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de fungerende leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
De voorzitter handhaaft de orde ter zitting. Hij is bevoegd wanneer de orde op enigerlei wijze wordt verstoord, maatregelen te nemen.
1.Indien na afloop van de hoorzitting maar voordat het advies wordt opgesteld, nader onderzoek wenselijk blijkt te zijn, kan de voorzitter uit eigen beweging of op verzoek van de commissie dit onderzoek houden.
2.De uit het nader onderzoek verkregen informatie wordt in afschrift aan de leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden toegezonden.
3.De leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden kunnen binnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter van de commissie een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist omtrent een dergelijk verzoek.
4.Op een nieuwe hoorzitting, als bedoeld in het derde lid, zijn de bepalingen in deze verordening, die betrekking hebben op de hoorzitting van overeenkomstige toepassing.
1.Het advies wordt, onder medezending van het verslag als bedoeld in artikel 15 en eventueel door de commissie ontvangen nadere informatie, tijdig uitgebracht aan het bestuursorgaan dat op het bezwaarschrift dient te beslissen.
2.Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van twaalf weken, als bedoeld in artikel 7:10, eerste lid van de wet, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies en het nemen van een beslissing, wordt door of namens de voorzitter van de commissie het in het eerste lid bedoelde bestuursorgaan tijdig verzocht de beslissing te verdagen.
Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van Vaals d.d. 19 september 2016.
De raad voornoemd,
De griffier, De burgemeester,
mr. B.G.P. Hoevenagel drs. R.L.T. van Loo
Aldus besloten in het college van burgemeester en wethouders van Vaals d.d. 26 juli 2016.
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
De secretaris, De burgemeester,
mr. drs. J.H.M.J. Bertram drs. R.L.T. van Loo
Aldus besloten door de burgemeester van Vaals d.d. 26 juli 2016.
De burgemeester voornoemd,
drs. R.L.T. van Loo