Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Brummen

Regeling paritaire commissie Van werk naar werk gemeente Brummen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBrummen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling paritaire commissie Van werk naar werk gemeente Brummen
CiteertitelRegeling paritaire commissie Van werk naar werk gemeente Brummen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is op 01-01-2020 vervallen door de inwerkingtreding van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

CAR/UWO, hoofdstuk 10d

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201601-01-2020Nieuwe regeling

15-12-2015

'Brummense Berichten', 16-12-2015

BW15.0984

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling paritaire commissie Van werk naar werk gemeente Brummen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brummen;

 

gelet op het instemmende besluit van het Georganiseerd Overleg d.d. 20 oktober 2015;

gelet op artikel 10d:23 van de CAR/UWO;

 

besluit vast te stellen de Regeling paritaire commissie Van werk naar werk gemeente Brummen

Artikel 1 Begripsomschrijving

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    medewerker: de ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid onder a, juncto artikel 1:2 van de CAR;

  • b.

    werkgever: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brummen.

Artikel 2 Samenstelling commissie

  • 1.

    De werkgever stelt een commissie in als bedoeld in artikel 10d:24 CAR/UWO.

  • 2.

    De commissie bestaat uit:

    • .

      een vaste onafhankelijk voorzitter;

    • .

      een lid aan te wijzen door het college;

    • .

      een lid, aan te wijzen door de werknemersgeleding, in deze vertegenwoordigd door het Georganiseerd Overleg.

  • 3.

    De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris, benoemd vanuit de werkgever.

Artikel 3 Verantwoordelijkheden

  • 1.

    De commissie heeft als taak de werkgever desgevraagd te adviseren:

    • .

      over de naleving van tussen de werkgever en de medewerker gemaakte afspraken in het kader van het Van werk naar werk-contract;

    • .

      over eventuele verlenging van het Van werk naar werk-contract, zoals bedoeld in artikel 10d:22 CAR/UWO;

    • .

      over geschillen voortvloeiend uit het Van werk naar werk contract.

  • 2.

    Een verzoek om advies als bedoeld in lid 1 van dit artikel kan worden gedaan door of namens de werkgever of door de betrokken medewerker.

  • 3.

    De commissie brengt een bindend advies uit.

Artikel 4 Werkwijze

  • 1.

    De commissie kan belanghebbenden en bij de voorbereiding en uitvoering van het Van werk naar werk-contract betrokkenen horen.

  • 2.

    De werkgever en de betrokken medewerker zijn verplicht alle gevraagde informatie te verschaffen aan de commissie.

  • 3.

    Vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.

  • 4.

    De commissie brengt haar advies schriftelijk uit, binnen vier weken na de aanvraag daartoe.

Artikel 5 Vergoeding

De leden van de commissie ontvangen, indien zij daadwerkelijk zitting nemen, een vergoeding conform hetgeen de vakbonden als leidraad voor commissiewerk aangeven.

Artikel 6 Inwerkingtreding regeling

Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2016.

Artikel 7 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling paritaire commissie van werk naar werk gemeente Brummen.

Aldus vastgesteld in de B&W-vergadering d.d. 15 december 2015;

de gemeentesecretaris, M. Klos

de burgemeester, A.J. van Hedel