Organisatie | Tholen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling |
Citeertitel | Klachtenregeling gemeente Tholen 2000' |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-09-2000 | 29-04-2020 | Onbekend | 23-10-2000 Onbekend | Onbekend |
HOOFDSTUK 1 - Begrips- en algemene bepalingen
HOOFDSTUK 1 - Begrips- en algemene bepalingen 1
Artikel 1.1 - Begripsbepalingen 1
Artikel 1.2 - Algemene bepalingen 1
Artikel 1.3 - Klachtenbehandeling 2
Artikel 1.4 - Klachtencoördinator 2
HOOFDSTUK 2 - Behandeling van schriftelijke klachten 2
Artikel 2.3 - Ontvangstbevestiging 2
Artikel 2.4 - Ontvankelijkheid 2
Artikel 2.8 - Tussentijds beëindigen procedure 4
HOOFDSTUK 4 - Slotbepalingen 4
Artikel 4.1 - Inwerkingtreding 4
De raad van de gemeente Tholen;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 10 oktober 2000, nummer;
gezien de instemming van de ondernemingsraad d.d. 7 juni 2000;
gelet op artikel 149 van de Gemeentewet en hoofdstuk 9 van de Algemene Wet Bestuursrecht;
vast te stellen de volgende 'Verordening op de behandeling van klachten'.
Artikel 1.1 - Begripsbepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
een uiting van ongenoegen over de wijze waarop een bestuursorgaan of een ambtenaar van de gemeente zich in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of een rechtspersoon heeft gedragen;
het in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon of rechtspersoon handelen of nalaten te handelen door:
HOOFDSTUK 2 - Behandeling van schriftelijke klachten
Artikel 2.4 - Ontvankelijkheid
Het bestuurorgaan is niet verplicht de klacht te behandelen indien zij betrekking heeft op een gedraging:
zo lang ter zake daarvan een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging gaande is, dan wel indien de gedraging deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit en ter zake van dat feit een opsporingsonderzoek op bevel van de officier van justitie of een vervolging sprake is.
Indien de klacht niet binnen de in het eerste lid genoemde termijn kan worden afgehandeld kan het bestuursorgaan de afhandeling voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt door de klachtencoördinator schriftelijk mededeling gedaan aan de klager en aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft.