Organisatie | De Ronde Venen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemeen mandaatbesluit 2016.1 |
Citeertitel | Algemeen mandaatbesluit 2016.1 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Bevoegdhedenregister 2016 |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-07-2016 | 20-01-2017 | nieuwe regeling | 12-07-2016 Gemeenteblad, nr. 98256, 21 juli 2016 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester van de gemeente De Ronde Venen en de heffingsambtenaar, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
Overwegende dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren aan ambtenaren en niet-ondergeschikten;
Gelet op het Algemeen delegatiebesluit De Ronde Venen 2011, het Algemeen Mandaatbesluit 2015.3 zoals vastgesteld op 22 september 2015, het Organisatiebesluit van 25 november 2014, het Besluit aanwijzing heffingsambtenaar gemeente De Ronde Venen zoals vastgesteld op 15 december 2015 en op het bepaalde in de Gemeentewet en titel 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb);
vast te stellen het volgende Algemeen mandaatbesluit 2016.1:
Artikel 3 Mandaat aan niet-ondergeschikten
Het college verleent het mandaat met betrekking tot de feitelijke en administratieve werkzaamheden voortvloeiend uit het wegslepen van voertuigen op grond van de Wegsleepverordening 2014 aan Modern-Berging B.V. volgens het bij dit besluit behorende Bevoegdhedenregister, met inachtneming van onderstaande bepalingen.
Indien en voor zover in het bij dit besluit behorende Bevoegdhedenregister niet anders is aangegeven, verlenen de gemandateerden ondermandaat aan de betreffende medewerkers binnen hun afdeling.
Artikel 5 Vervanging bij afwezigheid
In geval van afwezigheid van functionarissen, aan wie bij dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger.
Artikel 6 Volmacht en machtiging
Het bepaalde in dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.
Ten aanzien van de uitoefening van de (onder)gemandateerde bevoegdheden worden de volgende algemene instructies gegeven.
In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van het college c.q. de burgemeester is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
“Namens burgemeester en wethouders van De Ronde Venen”
gevolgd door handtekening, naam en functieaanduiding van de gemandateerde.
“Namens de burgemeester van De Ronde Venen”
gevolgd door handtekening, naam en functieaanduiding van de gemandateerde.
In het in (onder)mandaat genomen besluit dient expliciet te worden aangegeven dat het besluit in naam van de heffingsambtenaar is genomen. In (onder)mandaat genomen besluiten worden als volgt ondertekend:
“Namens de heffingsambtenaar van De Ronde Venen”
gevolgd door handtekening, naam en functieaanduiding van de gemandateerde.
Mijdrecht, 12 juli 2016,
Burgemeester en wethouders van De Ronde Venen,
de secretaris, de burgemeester,
Lilian Schreurs Maarten Divendal
De burgemeester van De Ronde Venen,
Maarten Divendal
De secretaris van De Ronde Venen,
Lilian Schreurs
Afdelingshoofd Concernstaf,
Monique Treur
Afdelingshoofd Ruimte,
Loes van Maarseveen
Afdelingshoofd Integraal Beheer Openbare Ruimte,
Ton Poot
Afdelingshoofd Sociaal Domein,
Marcel Bastiaansen
Afdelingshoofd Dienstverlening,
Angelique Broere