Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Weststellingwerf

Tarieventabel behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing 2016

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWeststellingwerf
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingTarieventabel behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing 2016
CiteertitelTarieventabel behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing 2016
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-12-201501-01-2017nieuwe regeling

07-12-2015

Gemeenteblad

2015-001066/r/a7

Tekst van de regeling

Intitulé

Tarieventabel behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing 2016

Raadsbesluit nummer: 2015-001066/r/a7

De raad van de gemeente Weststellingwerf;

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders;

b e s l u i t:

Vast te stellen de “Tarieventabel 2016 behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing 2016”.

 

Hoofdstuk 1 Maatstaven en jaarlijkse tarieven afvalstoffenheffing

Het tarief is voor:

1.1 Huishoudingen met twee of meer personen

De belasting voor een huishouding met twee of meer personen bedraagt per perceel, per belastingjaar

€ 259,20

1.2 Huishoudingen met minder dan twee personen

De belasting voor een huishouding met minder dan twee personen bedraagt per perceel, per belastingjaar

€ 170,64

Hoofdstuk 2 Maatstaven en overige tarieven afvalstoffenheffing

Een recht wordt geheven voor het op verzoek verwijderen van:

2.1 Restafval dat niet in de grijze container past

Voor het op verzoek verwijderen van maximaal 2 m3 restafval dat niet in de grijze container past, bijvoorbeeld huisraad of vloerbedekking, bedraagt het tarief per m3, exclusief het voorrijdtarief

€ 16,50

2.2Groenafval dat niet in de groene container past

Voor het op verzoek verwijderen van maximaal 2 m3 groenafval dat niet in de groene container past, bedraagt het tarief per m3, exclusief het voorrijdtarief

€ 5,50

2.3Voorrijdtarief

Voor het op verzoek verwijderen van rest- en/of groenafval bedraagt het voorrijdtarief

€ 16,50

2.4 Tarieven afval brengstation

Voor het afvoeren van afvalstoffen via het gemeentelijk afval brengstation gelden

de volgende tarieven:

Afvalstroom

Tarief (€ / kilo)

Grof huishoudelijk rest

0,04

Puin

0,04

Asbest

gratis

(Grof) tuinafval

0,04

Bladafval (alleen in de maanden oktober, november en december)

gratis

Ferro en non-Ferro

gratis

Schoon hout

0,04

B en C hout

0,04

(Vlak)glas

gratis

Textiel

gratis

Bruin en Witgoed

gratis

Papier

gratis

Autobanden

gratis

Kunststof tuinmeubelen

gratis

Klein Gevaarlijk Afval

gratis

Herbruikbare goederen

gratis

2.4.1 Ongesorteerde afvalstromen

Indien op het afval brengstation zowel gratis als betaalde afvalstromen ongesorteerd in één vracht worden aangeboden, wordt het tarief van 0,04 eurocent per kilo geheven.

2.4.2 Minimum tarief

Om te voorkomen dat pinbetalingen plaatsvinden waarbij de kosten van de transactie duurder zijn dan het storttarief, geldt een minimum tarief van € 2,00 per bezoek voor alle afvalstromen waarbij een storttarief verschuldigd is.

2.5 Non-Profit

Voor een aantal non-profit instellingen stelt de gemeente afvalcontainers beschikbaar. Het tarief bij verwijdering van de vrijkomende afvalstoffen uit deze containers bedraagt

€ 259,20

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 7 december 2015,

de griffier, de voorzitter,