Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Samenwerking Kempengemeenten

Wervingsbeleid

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSamenwerking Kempengemeenten
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingWervingsbeleid
CiteertitelWervingsbeleid
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Naamswijziging organisatie

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-05-2016art.

30-05-2016

Onbekend

.

Tekst van de regeling

Intitulé

Wervingsbeleid

 

 

Wervingsbeleid

Wervingsbeleid

De afgelopen maanden is uitvoerig met de Ondernemingsraden van gedachten gewisseld over het wervingsbeleid. Dit heeft geleid tot een nieuw vastgesteld beleid dat geldt voor de gemeenten Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden alsmede voor de Samenwerking Kempengemeenten.

  • 1

    Uitgangspunten voor het wervingsbeleid zijn:

    • -

      Goede persoon op de goede plek

    • -

      Zo snel mogelijk invulling van de vacature

    • -

      Wervingsproces is transparant

    • -

      Is gericht op interne doorgroei van medewerkers

    • -

      Onder Kempenorganisaties worden verstaan: de gemeenten Bergeijk, Bladel, Eersel, Oirschot en Reusel-De Mierden en de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Kempengemeenten.

    • -

      Daar waar sprake is van een voorrangs- of voorkeurspositie slaat dat alleen op de werving

    • -

      De selectie blijft een verantwoordelijkheid van degenen die daarmee zijn belast

    • -

      De toetsende, bewakende en adviserende rol van de afdeling P&O wordt in het hele proces erkend.

  • 2

    Onder vacature wordt verstaan: de structurele invulling van een reguliere formatieplaats. Tijdelijke openstaande functies behoren hier in beginsel niet toe tenzij het waarschijnlijk is dat deze wel structureel zullen worden. Bij tijdelijke openstaande functies wordt zoveel mogelijk geprobeerd potentiële kandidaten uit eigen kring (Kempenorganisaties) in te zetten.

  • 3

    Het wervingsproces wordt opgedeeld in 3 fasen:

    0-faseIn deze fase hebben de volgende groepen uit Kempenorganisaties voorrang bij de invulling van de vacature:

    • -

      Uitkeringsgerechtigden 10a en 10d CAR/UWO

    • -

      Formeel boventalligen

    • -

      Arbeidsongeschikten voor eigen functie.

    Niet langer worden medewerkers met wie in het kader van startgesprekken afspraken over door-ontwikkeling zijn gemaakt, aangemerkt als voorrangskandidaten.

    1e faseDe vacature wordt uitgezet in de Kempenorganisaties. Achtereenvolgens hebben de volgende groepen voorrang bij de invulling:1a: medewerkers met een ambtelijke aanstelling1b: medewerkers met een inleen-, uitzend- of detacheringsopdracht die tenminste 6 maanden werkzaam zijn (ononderbroken) en gemiddeld 20 uur per week, èn stagiaires met een succesvol afgeronde stage van tenminste 5 maanden (tot aan 3 maanden na afronding van de stageovereenkomst).

    2e faseAlle vacatures worden in ieder geval op de website van de Kempengemeenten en SK geplaatst zodat eenieder kan reageren. Daarnaast vindt een gerichte werving plaats welke afhankelijk is van de aard van de vacature. Een vacature kan dus breed uitgezet worden, maar bijvoorbeeld ook al-leen bij Regio-Effect of de ISD.Niet langer worden hier voorrangsgroepen aangewezen.

  • 4

    Jaarlijks wordt met de Ondernemingsraden de uitvoering van het wervingsbeleid geëvalueerd.

Dit beleid geldt vanaf 23 mei 2016