Organisatie | Gelderland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Verordening op de Adviescommissie POP3 Gelderland |
Citeertitel | Verordening op de Adviescommissie POP3 Gelderland |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Provinciewet, artikel 82
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-05-2023 | artikel 1, 3, 4 | 16-05-2023 | 2022-009009 | ||
29-04-2022 | 25-05-2023 | artikel 4, 8 | 19-04-2022 | 2022-006127 | |
27-05-2016 | 29-04-2022 | nieuwe regeling | 17-05-2016 Provinciaal Blad 2016 nr. 2976 | zaaknummer 2014-001337 |
GEDEPUTEERDE STATEN VAN GELDERLAND
Gelet op artikel 82 van de Provinciewet; Gelet op artikel 1.14 van de Verordening POP3 subsidies provincie Gelderland; Gelet op artikel 31, vierde lid, van de Verordening rechtspositie gedeputeerden, staten- en commissieleden Gelderland 2007;
Vast te stellen de volgende regeling: Verordening op de Adviescommissie POP3 Gelderland
De commissie kan subcommissies instellen per openstellingsbesluit als bedoeld in artikel 1.3 van de Verordening POP3 subsidies provincie Gelderland of voor het beoordelen van lokale ontwikkelingsstrategieën en het uitbrengen van een selectieadvies, waarbij de voor een goede beoordeling noodzakelijke deskundigheid en competenties aanwezig zijn.
De commissie of subcommissie vergadert zo vaak als nodig is om een advies uit te kunnen brengen over prioritering van subsidieaanvragen of over selectie van lokale ontwikkelingsstrategieën.
De commissie stelt een reglement van orde vast waarin ten minste regels worden opgenomen over:
De commissie brengt jaarlijks verslag uit van de werkzaamheden aan Provinciale Staten en doet zonodig aanbevelingen.
Artikel 4. Het eerste lid regelt de situatie dat de deskundige objectief gezien een direct betrokken belang heeft bij een aanvraag of aanvrager. Een voorbeeld hiervan is dat de deskundige de aanvraag (mede) heeft ingediend. Conform jurisprudentie mag deze persoon in dit geval geen enkele aanvraag in deze tenderronde beoordelen. Het tweede lid regelt de situatie dat de deskundige meent een subjectief belang te hebben bij een aanvraag of aanvrager, bijvoorbeeld wanneer aanvrager in de buurt woont van de deskundige. Dat is geen direct betrokken belang, maar het staat de deskundige vrij om zich ten aanzien van dit project te verschonen als hij daar geen goed gevoel bij heeft. De deskundige mag de andere projecten dan wel gewoon beoordelen omdat hier geen sprake is van een direct betrokken belang.