Organisatie | Renkum |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenverordening gemeente Renkum 2002 |
Citeertitel | Klachtenverordening gemeente Renkum 2002 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Klachtenverordening gemeente Renkum zoals vastgesteld op 30 juni 1999.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2002 | nieuwe regeling | 19-12-2001 Veluwepost, 28-12-2001 | Onbekend. |
De raad van de gemeente Renkum
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 19 oktober 2001
tot wijziging van de Klachtenverordening gemeente Renkum zoals vastgesteld door uw Raad op 30 juni 1999, nr. 18
gelet op het raadsbesluit van 19 december 2001 tot wijziging van de Klachtenverordening gemeente Renkum
gelet op artikel 149 van de Gemeentewet en de invoering van hoofdstuk 9 in de Algemene wet bestuursrecht
vast te stellen de Klachtenverordening gemeente Renkum 2002.
Hoofdstuk 3. AFHANDELING KLACHT
Artikel 6. Schriftelijk ingediende klacht
Klachten die naar de mening van het afdelingshoofd snel kunnen worden opgelost, zal hij in overleg met de medewerker tegen wie de klacht is gericht en in overleg met de klager trachten af te doen. Indien dat niet mogelijk blijkt gaat het afdelingshoofd over tot de formele klachtenprocedure zoals beschreven in het achtste lid.
Bij de schriftelijke en gemotiveerde kennisgeving aan de klager door burgemeester en wethouders wordt melding gemaakt van de mogelijkheid voor de klager om de Nationale ombudsman te verzoeken een onderzoek in te stellen naar de wijze waarop het college van burgemeester en wethouders zich in een bepaalde aangelegenheid jegens de klager heeft gedragen.