Organisatie | Huizen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Deelverordening Gevelrenovatiefonds Bedrijventerrein ‘t Plaveen |
Citeertitel | Deelverordening Gevelrenovatiefonds Bedrijventerrein ‘t Plaveen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Algemene Subsidieverordening Huizen 2010, art. 1.2, eerste lid
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-04-2016 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 31-03-2016 Gemeenteblad van Huizen 2016 nr 3 d.d. 8 april 2016 | Onbekend |
In deze regeling wordt verstaan onder:
het gevelrenovatiefonds: het beschikbare subsidiebudget.
Artikel 2 Algemene doelstelling deelverordening Gevelrenovatiefonds Bedrijventerrein ‘t Plaveen
De algemene doelstelling is om ingrepen, die de beeldkwaliteit en duurzaamheid van bedrijventerrein ‘t Plaveen ten goede komen, met behulp van subsidie aan pandeigenaren te stimuleren. Hiervoor is subsidiebudget van de provincie Noord- Holland beschikbaar gesteld. Gestreefd wordt naar een signi-ficante en duurzame verbetering van het aanzicht van - vanaf de openbare weg zichtbare - gevels (duurzaamheidsinvesteringen), inritten, groenvoorzieningen en/of parkeerfaciliteiten van bedrijfs-panden op bedrijventerrein ‘t Plaveen.
Aangezien de Havenstraat de verbinding tussen de Oude Haven en het Oude Dorp moet verbeteren heeft dit gebied voorrang bij subsidieverlening ten opzichte van andere locaties op ’t Plaveen. Voor de Havenstraat is tevens een beeldkwaliteitplan ontwikkeld genaamd ‘beeldkwaliteit en duurzaamheidsaspecten Havenstraat’ waaraan getoetst wordt.
Artikel 3 Subsidieperiode, subsidieplafond en subsidiabele kosten
Artikel 4 Subsidiecriteria; algemene eisen
Uit de aanvraag moet blijken hoe het aanzicht van het gebouw en de directe omgeving daarvan duurzaam verbetert door uitvoering van de ingreep. Dit kan bijvoorbeeld door materiaalgebruik in de gevel (bijv. isoleren van de gevel of aanbrengen HR glas), verfraaien van de entree en parkeervoorzieningen, aanleg of verbetering van groen, dan wel overige vergelijkbare maatregelen passend binnen de doelstelling van deze deelverordening.
Bij de aanvraag moeten minimaal twee offertes worden bijgevoegd. De offertes moeten een prijsopgave geven voor dezelfde ingreep, zodat ze met elkaar vergeleken kunnen worden. Als de uitvoering opgesplitst is in meerdere deelprojecten, dienen er per deelproject minimaal twee met elkaar te vergelijken offertes meegestuurd te worden.
Wanneer een aanvrager in de afgelopen drie belastingjaren subsidie(s) of een andere vorm van overheidsbijdrage heeft ontvangen, dient de aanvrager een de-minimis verklaring in te vullen en mee te sturen met de aanvraag. Een de-minimis formulier is beschikbaar op de website van de gemeente Huizen www.huizen.nl
Alleen volledig en juist ingevulde aanvraagformulieren zijn ontvankelijk. Bij onvolledige of onjuist ingediende aanvragen wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld de aanvraag te corrigeren of aan te vullen. Echter, in dat geval is de datum waarop de aanvraag is gecompleteerd de bepalende datum in verband met de ontvankelijkheid / toekenningsvolgorde van de subsidie.
Artikel 6 Subsidieverlening: rangorde en systeem toekenning
Ontvankelijke subsidieaanvragen worden onderverdeeld in de volgende categorieën:
a.Subsidieaanvragen in categorie 1 hebben de hoogste prioriteit en worden beoordeeld op basis van de inhoudelijke kwaliteit van de verbeteringsmaatregelen; daarbij toetst het college de aanvragen aan het beeldkwaliteitsplan genaamd ‘beeldkwaliteit en duurzaamheidsaspecten Havenstraat’ dat door het college is vastgesteld;
b.Indien na beoordeling van de aanvragen uit categorie 1 zoals onder a bedoeld nog subsidie-budget beschikbaar is, komen de aanvragen uit categorie 2 in aanmerking. Binnen deze categorie worden de toewijsbare aanvragen toegekend in volgorde van binnenkomst. Bij overschrijding van het subsidieplafond vindt loting plaats onder alle aanvragen uit deze categorie die op de dag van overschrijding zijn ingediend.
Indien na de beoordeling van de aanvragen uit categorie 2 nog subsidiebudget beschikbaar is komen de aanvragen uit categorie 3 in aanmerking. Binnen deze categorie worden de toewijsbare aanvragen toegekend in volgorde van binnenkomst. Bij overschrijding van het subsidieplafond vindt loting plaats onder alle aanvragen uit deze categorie die op de dag van overschrijding zijn ingediend.
Artikel 7 Weigeringsgronden subsidie
De subsidieaanvraag wordt afgewezen indien:
Artikel 8 Aanvraag subsidievaststelling
De aanvraag voor subsidievaststelling wordt ingediend met het ‘Opleverrapport en verzoek tot uitbetaling subsidiebijdrage Gevelrenovatiefonds’. Met dit formulier moet de factuur, het betaalbewijs (bank- of giroafschrift) en, indien van toepassing, de omgevingsvergunning worden meegestuurd. Het formulier is te vinden op de website van de gemeente Huizen: www.huizen.nl
Artikel 9 Subsidievaststelling
Het college beslist binnen 6 weken na ontvangst van de aanvraag voor subsidievaststelling. De termijn van 6 weken wordt opgeschort met ingang van de dag waarop het college de aanvrager heeft uitgenodigd de aanvraag aan te vullen, tot de dag waarop de aanvraag is aangevuld of de daarvoor gestelde termijn ongebruikt is verstreken.
Subsidie wordt uiterlijk binnen 4 weken na de subsidievaststelling betaald.
Artikel 11 Intrekking subsidieverlening of terugvorderen subsidie