Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Werkendam

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWerkendam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken
CiteertitelBeleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerparchief

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Selectielijst voor archiefbescheiden van Gemeentelijke en intergemeentelijke organen, opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 1996, actualisatie, vastgesteld op 25 juni 2012
  2. Besluit Informatiebeheer van Werkendam 2006, art. 24, lid 2 en art. 25

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

02-04-2016nieuwe regeling

29-03-2016

01-04-2016 Gemeenteblad, Jaargang 2016, Nr. 39343

96556

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken

Burgemeester en wethouders van de gemeente Werkendam;

overwegende dat sinds 2008 geen terugvordering heeft plaats gevonden op basis van cliëntdossiers van sociale zaken, die langer dan 7 jaar zijn afgesloten;

dat gezien deze praktijkervaring het niet aannemelijk is dat in de komende jaren op basis van deze categorie –dossiers terugvordering zal plaats vinden

dat de conclusie gerechtvaardigd is, dat de baten van een incidentele terugvordering na zoveel jaar niet opwegen tegen de opslag- en beheerkosten;

gelet op de Selectielijst voor archiefbescheiden van Gemeentelijke en intergemeentelijke organen, opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 1996, actualisatie, vastgesteld op 25 juni 2012;

besluiten vast te stellen:

de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Artikel 1:

De bewaartermijn voor cliëntdossiers Sociale Zaken te verkorten van 20 naar 7 jaar na beëindiging van de uitkering.

Artikel 2:

De verjaringstermijn voor terugvordering van een ten onrechte verleende uitkering (uitkeringsfraude) over de periode 1997 - 2004 vast te stellen op 5 jaar na de rechtmatigheidstoets bij beëindiging van de uitkering.

Artikel 3:

Deze beleidsregel treedt de dag na bekendmaking in werking.

Artikel 4:

Deze regeling kan worden aangehaald als de "Beleidsregel verkorte bewaartermijn cliëntdossiers sociale zaken”

Deze beleidsregel is vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Werkendam op 29 maart 2016.

Burgemeester en wethouders van Werkendam,

de secretaris, de burgemeester,

A.J.L.G. van Oudheusden Y.C.M.G. de Boer