Organisatie | Oldenzaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening cliëntenparticipatie gehandicaptenbeleid gemeente Oldenzaal 2001 |
Citeertitel | Verordening cliëntenparticipatie gehandicaptenbeleid gemeente Oldenzaal 2001 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Deze verordening treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 april 2000.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-01-2002 | 01-04-2000 | nieuwe regeling | 20-12-2001 Nieuwsblad Oldenzaal, 08-01-2002 | 534 |
De raad van de gemeente Oldenzaal;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 30 oktober 2001, nr. 42/12 V;
gelet op artikel artikel 1a van de Wet voorzieningen gehandicapten en de artikelen 82, 91,147 en 149 van de Gemeentewet;
vast te stellen de Verordening cliëntenparticipatie gehandicaptenbeleid gemeente Oldenzaal 2001
Ter uitvoering van de taak als bedoeld in het tweede lid worden stukken die aan het college van burgemeester en wethouders zijn voorgelegd en van belang zijn voor het beleid betreffende de uitvoering van de Wet voorzieningen gehandicapten, ter kennis gebracht van de adviescommissie Gehandicaptenbeleid.
De vertegenwoordiger van het college van burgemeester en wethouders treedt op als voorzitter van de commissie. De adviescommissie Gehandicaptenbeleid wijst uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter aan.
De ambtelijk secretaris is geen lid van de adviescommissie Gehandicaptenbeleid. Hij of zij verzorgt de notulering van het tijdens de vergadering behandelde, verzorgt de correspondentie - waaronder de oproepen tot vergadering - en geeft de commissieleden advies en aanvullende voorlichting omtrent voorliggende agendapunten.
De adviescommissie Gehandicaptenbeleid kan geen besluiten nemen indien niet ten minste de helft van de leden aanwezig is. Wanneer dit geval zich voordoet kan de voorzitter, onder verwijzing naar dit artikel, opnieuw een vergadering beleggen op een tijdstip dat ten minste 24 uur na het bezorgen van de uitnodiging is gelegen. In die vergadering kan, uitsluitend over de onderwerpen vermeld op de uitnodiging voor de eerste vergadering, worden besloten ongeacht het aantal aanwezige leden.
De directeur van de Welzijnsdienst stelt aan de adviescommissie Gehandicaptenbeleid aan faciliteiten ter beschikking: vergaderruimte, kopieervoorzieningen en een bedrag van maximaal (ƒ 1.500,00 (€ 680,67) per jaar voor deskundigheidsbevordering, het inschakelen van deskundigen en overige kosten die de adviescommissie Gehandicaptenbeleid redelijkerwijs moet maken voor een goede vervulling van zijn taak.
Binnen zes maanden na afloop van elk kalenderjaar brengt de adviescommissie Gehandicaptenbeleid schriftelijk verslag uit aan het college van burgemeester en wethouders over de door haar in dat kalenderjaar verrichte werkzaamheden.
De adviescommissie Gehandicaptenbeleid wordt over wijzigingen in de gemeentelijke Verordening voorzieningen gehandicapten en de daarop berustende regelingen op een zodanig tijdstip om advies gevraagd dat het uitgebrachte advies met een reactie van burgemeester en wethouders toegevoegd kan worden aan de aan de raad ter beschikking te stellen stukken.