Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Pijnacker-Nootdorp

Mandaatbesluit griffier

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatiePijnacker-Nootdorp
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit griffier
CiteertitelMandaatbesluit griffier
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Organisatieverordening van de raad, art. 2A.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

31-03-201601-01-2016Nieuwe regeling

18-02-2016

gmb-2016-38501

16INT00084

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit griffier

De werkgeverscommissie van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

Gelet op artikel 2A.1 van de Organisatieverordening van de raad;

Besluit vast te stellen:

Artikel 1
  • 1.

    De volgende bevoegdheden ten aanzien van de overige griffiemedewerkers te mandateren aan de griffier:

    • a.

      het nemen van besluiten op grond van het Ambtenarenreglement, dan wel op grond van een regeling die krachtens het Ambtenarenreglement is vastgesteld met uitzondering van:

      • I.

        Het beslissen op een bezwaarschrift;

      • II.

        Het besluit tot (voorwaardelijk) ontslag bij disciplinaire maatregel;

    • b.

      het leidinggeven aan de griffie;

    • c.

      het vast stellen van instructies en dienstopdrachten;

    • d.

      het verlenen van vakantie en verlof;

    • e.

      het vaststellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan, beoordeling en beloning.

  • 2.

    Alvorens de griffier van zijn mandaat om ongevraagd ontslag te verlenen gebruik maakt, voert hij overleg met de werkgeverscommissie, of indien zo een overleg niet op korte termijn kan plaatsvinden, in ieder geval over zijn voornemen overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie of diens plaatsvervanger.

  • 3.

    de volgende taken te mandateren aan de griffier:

    • a.

      het organisatorisch inrichten van de griffie;

    • b.

      het (doen) verrichten van alle administratieve, secretariële en procedurele handelingen verbonden aan de werkzaamheden van de raad;

    • c.

      het maken van afspraken met de secretaris of een door hem aan te wijzen ambtenaar over het verrichten van uitvoerende werkzaamheden op het gebied van financieel beheer, personeelsbeheer, rechtspositie van ambtenaren en raadsleden, informatievoorziening, bibliotheekzorg, juridische dienstverlening, huisvesting, automatisering en overige facilitaire dienstverlening.

Artikel 2

Dit besluit treedt inwerking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2016. Het besluit van de werkgeverscommissie (15INT02798), in werking getreden op 1 april 2015, wordt per 1 januari 2016 ingetrokken.

Artikel 3

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatbesluit griffier’.

 

Aldus vastgesteld door de werkgeverscommissie op

18 februari 2016

De griffier,

B.S.M. Sepers

De voorzitter,

E.J. de Lanoy