Organisatie | Asten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Archiefverordening gemeente Asten 2015 |
Citeertitel | Archiefverordening gemeente Asten 2015 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bestuur en recht |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-03-2016 | nieuwe regeling | 15-03-2016 | 2015/12140 |
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
gemeentelijke organen: de overheidsorganen, bedoeld in artikel 1, onder b, van de wet, voor zover behorende tot de gemeente;
de archiefbewaarplaats: de regionale archiefbewaarplaats, overeenkomstig artikel 5 lid 3 onder jo. Artikel 12 van de gemeenschappelijke regeling door het Algemeen Bestuur van de Metropoolregio Eindhoven aangewezen als gemeentelijke archiefbewaarplaats in de zin van artikel 31 van de wet;
beheereenheid: een door het college van burgemeester en wethouders als zodanig aan te wijzen organisatieonderdeel dat centraal documenten registreert, ordent en beheert;
archiefbescheiden: bescheiden, ongeacht hun vorm, door de gemeente ontvangen of opgemaakt en naar hun aard bestemd daaronder te berusten;
archiefruimte: een ruimte, bestemd of aangewezen voor bewaring van archiefbescheiden in afwachting van hun overbrenging ingevolge art. 12, 1e lid of 13, 1e lid van de wet.
Hoofdstuk 2 De zorg van burgemeester en wethouders voor archiefbescheiden
Burgemeester en wethouders dragen zorg voor de aanstelling van voldoende en deskundig personeel voor de werkzaamheden verbonden aan het beheer van alle gemeentelijke archiefbescheiden ongeacht hun vorm.
Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor, dat jaarlijks op de gemeentebegroting voldoende middelen worden geraamd om de kosten te dekken die aan de zorg voor de archiefbescheiden zijn verbonden.