Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Arnhem

Ondermandaatbesluit Cluster Werk en Inkomen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieArnhem
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit Cluster Werk en Inkomen
CiteertitelOndermandaatbesluit Cluster Werk en Inkomen
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt 'Ondermandaatbesluit Cluster Werk en Inkomen' d.d. 23 december 2014 met zaaknummer 2014-12-00812 en documentnummer 2014.0.118.471

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-03-201601-03-201627-06-2017nieuwe regeling

10-03-2016

Digitaal gemeenteblad 18 maart 2016

docnr. 2016.0.010.910

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit Cluster Werk en Inkomen

 

 

Ondermandaatbesluit cluster Werk en Inkomen

Besluit van: 10 maart 2016 Zaaknummer: 2016-02-01210 Docnummer: 2016.0.010.910

De clustermanager Werk en Inkomen van de gemeente Arnhem;

Gelet op het Algemeen Mandaat- en Volmachtbesluit 2016 van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 23 februari 2016, documentnummer 2016.0.008.951 en zaaknummer 2016-02-00726;

Besluit:

  • 1.

    Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Werk en Inkomen op te dragen:

    • A.

      De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

    • B.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.

  • 2.

    Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016. Bij de uitoefening van de specifieke bevoegdheden geldt als gevolg van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016 een beperking. Deze beperking houdt in dat specifieke bevoegdheden uit dit besluit uitgeoefend mogen worden voor zover deze niet zijn toegekend aan de projectleider Van Wijken Weten in de pilotgebieden Presikhaaf en Elden - de Laar.

  • 3.

    Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  • 4.

    Te bepalen dat afdelingshoofden binnen het cluster Werk en Inkomen bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen.

  • 5.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit cluster Werk en Inkomen”.

    • b.

      Het ‘Ondermandaatbesluit mandaat cluster Werk en Inkomen’ d.d. 23 december 2014, zaaknummer 2014-12-00812, documentnummer 2014.0.118.471 wordt ingetrokken.

    • c.

      Dit besluit in werking treedt op de dag na die waarop deze wordt

      bekendgemaakt en heeft terugwerkende kracht ten aanzien van elke

      beslissing, die in de periode van 1 maart 2016 tot de dag van inwerkingtreding

      is genomen.

      Een dergelijke beslissing is daarmee van rechtswege bekrachtigd.

De clustermanager Werk en Inkomen,

I.Leene

 

1

2

3

4

 

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat afdelingsniveau

Ondermandaat medewerkersniveau

Specifieke bepalingen/ opmerkingen

Nr.

Algemeen

 

 

 

1

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorberei-ding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

 

2

Het ondertekenen van correspondentie ter voor-bereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeentewet.

NB: betreft niet het doen van voorstellen aan de raad, noch het ondertekenen van raadsbesluiten.

Geen doormandatering

 

 

3

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

 

4

Het doorzenden van ge-schriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

 

5

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

De hoofden van alle afdelingen

 

 

6

Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren.

Geen doormandatering

 

 

7

Het aanvragen van bijdra-gen, subsidies en vergoe-dingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

Geen doormandatering

 

 

8

Het nemen van besluiten inzake het uitlenen, het geven van inzage en het overdragen van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

Geen doormandatering

 

Met in achtneming van het bepaalde in de kaders beheer gemeentelijke archiefbescheiden

9

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toe-gang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werk-zaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

De hoofden van alle afdelingen

 

 

10

a.Het vaststellen van vergoedingen aan leden van adviescommissies aan het college en de burgemeester.

b.Het aanwijzen van de secretaris van de advies-commissie aan het college en de burgemeester.

Geen doormandatering

 

 

 

Geschillen en geschilbeslechting

 

 

 

1

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

Geen doormandatering

 

 

2

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepspro-cedures namens de gemeente of het bestuurs-orgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

Geen doormandatering

 

 

3

a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

Geen doormandatering

 

 

4

Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank).

Geen doormandatering

 

 

5

a.Het nemen van een besluit op een bezwaar-schrift als bedoeld in de Algemene wet bestuurs-recht, voor zover het in bezwaar bestreden besluit in mandaat is genomen door een functionaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de mandaatgever, en tevens voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de desbetreffende bezwaar-schriftencommissie.

b.Het beslissen op verzoeken van belang-hebbenden om vergoeding van de kosten die zij in

verband met de behandeling van het bezwaar redelijker-wijs hebben moeten maken als bedoeld in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

 

 

6

Het nemen van een besluit tot het verdagen van de beslissing op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10, lid 3, 4 en 5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

 

 

 

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

 

 

 

1

Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, met dien verstande dat de concerndirecteur, de clustermanagers, de programmamanagers, de concerncontroller en de chief information officer deze bevoegdheid slechts hebben voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van één miljoen euro niet te boven gaat.

Op deze privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn uitgezonderd de rechtshandelingen als bedoeld in artikel 4, lid 1 onder 1 tot en met 3, het bepaalde in bijlage 2 onder 10 en 11 en het bepaalde in bijlage 4 onder 19 van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

a.De hoofden van alle afdelingen, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt

b.De hoofden van alle afdelingen zijn bevoegd tot het sluiten van een overeenkomst tot inburgering voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt

c.De hoofden van de afdelingen Inkomen Aanvragen, Inkomen Bestanden, Handhaving Werk en Inkomen en Bureau zelfstandigen en administratie zijn bevoegd tot het ondertekenen van een overeenkomst in het kader van artikel 2, lid 2 van het Bbz voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt.

 

 

2

a.Het aansprakelijk stellen van derden.

b.Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden.

a.Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

Geen doormandatering

 

 

3

Het besluiten tot het aan-vaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

Geen doormandatering

 

 

4

a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

Geen doormandatering

 

 

 

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

 

 

 

1

Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescom-missie of de adviseur.

Geen doormandatering

 

 

2

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

De hoofden van alle afdelingen

 

 

3

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vast-stellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vast-gesteld).

Geen doormandatering

 

 

4

Het aanwijzen van gemeenteambtenaren jegens welke de inlichtingenverplichtingen zoals vastgelegd in de arti-kelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijks-belastingen gelden, voor zover aan deze ambtenaren reeds bevoegdheden in het kader van het opleggen, heffen of invorderen van belastingen als bedoeld in de artikelen 231 en 232 Gemeentewet zijn geman-dateerd.

Geen doormandatering

 

 

5

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan in het kader van de klachtbehandeling op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

 

 

6

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuurs-recht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoog-beschikkingen.

Geen doormandatering

 

 

7

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewer-kers; alle (senior) consulenten

 

8

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

 

 

9

Het vaststellen van formu-lieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indie-nen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

De hoofden van alle afdelingen

 

 

10

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algeme-ne wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewer-kers; alle (senior) consulenten*

 

11

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

 

12

Het horen van een aanvra-ger en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

 

13

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuurs-rechtelijke geldschulden).

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewer-kers; alle (senior) consulenten

 

14

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslis-termijn).

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewer-kers; alle (senior) consulenten*

 

15

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Geen doormandatering

 

 

16

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), behoudens de benoeming van een functionaris voor de gegevensbescherming als bedoeld in hoofdstuk 9 paragraaf 2 van deze wet.

De hoofden van alle afdelingen

 

 

 

Specifieke bevoegdheden

 

 

 

 

Inkomensondersteuning / Toeleiding en bemiddeling naar werk

 

 

 

1

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Participatiewet, Wwb en Ioaw, met uitzondering van de onder 1a t/m 1e genoemde besluiten.

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) consulenten*, alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten werk, alle medewerkers beleidsuitvoering

 

1a

Het opschorten van het recht op bijstand zoals bedoeld in artikel 54, eerste lid van de Participatiewet

Het hoofd van de afdeling Handhaving Werk en Inkomen

Alle (senior) consulenten*, alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten werk, alle medewerkers beleidsuitvoering, de coach handhaving, alle medewerkers handhaving, alle medewerkers analysebureau handhaving

 

1b

Het vaststellen dat iemand tot de doelgroep loonkostensubsidie behoort en het vaststellen van de loonwaarde

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle medewerkers reïntegratiesubsi-dies

 

1c

Het opleggen van bestuurlijke boeten

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten*

 

Consulent Inkomen, Aanvraagconsulent, Consulent Zelfstandigen, Consulent WIK, Consulent Inburgering

1d

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot:

-beslagbrieven;

-eerste keer inkomsten;

-vakantiesituaties (zoals bijvoorbeeld geen recht op een uitkering of een toekenning van een andere norm);

-een ten onrechte genoten uitkering

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) financieel administratief medewerkers

 

1e

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) bij 'bedreigende situaties' (zoals gedwongen woningontruiming, beëindiging van gas, elektra en water dan wel opzegging van de zorgverzekering) via het toekennen van bijzondere bijstand of een voorliggende voorziening (zoals individuele inkomenstoeslag)

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten *

 

2

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Ioaz, Bbz en Wwik met uitzondering van de onder 2a t/m 2c genoemde besluiten.

De hoofden van de afdelingen Inkomen Aanvragen, Inkomen Bestanden, Handhaving Werk en Inkomen en Bureau Zelfstandigen en Administratie

a.Alle (senior) consulenten; alle expertisemedewerkers;

 

2a

Het opleggen van bestuurlijke boeten

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten*

 

2b

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot:

-beslagbrieven;

-eerste keer inkomsten;

-vakantiesituaties (zoals bijvoorbeeld geen recht op een uitkering of een toekenning van een andere norm);

-een ten onrechte genoten uitkering

De hoofden van alle afdelingen

Àlle (senior) financieel administratief medewerkers

 

2c

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) bij 'bedreigende situaties' (zoals gedwongen woningontruiming, beëindiging van gas, elektra en water dan wel opzegging van de zorgverzekering) via het toekennen van bijzondere bijstand of een voorliggende voorziening (zoals individuele inkomenstoeslag)

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten *

 

3

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Wi en de Verordening Wet Inburgering met uitzondering van de onder 3a t/m 3b genoemde besluiten,

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) consulenten*; alle (senior) consulenten werk

 

3a

Het verstrekken van een stimuleringsbonus op grond van de Verordening Wet Inburgering

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) consulenten *, alle (senior) consulenten werk

 

3b

Het opleggen van bestuurlijke boeten.

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemedewerkers, alle (senior) consulenten *

 

4

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) in het kader van het minimabeleid, zoals de regeling “GelrePas”.

Geen doormandatering

 

 

Consulent Inkomen, Aanvraagconsulent, Consulent Zelfstandigen, Consulent WIK, Consulent Inburgering

5

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep op grond van de Re-integratieverordening met uitzondering van de onder 5a t/m 5c genoemde besluiten.

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) consulenten werk, alle (senior) financieel administratief medewerkers, alle (senior en medior) medewerkers contractbeheer

 

5a

Het verstrekken van werkgeverssubsidies (waaronder in ieder geval loonkostensubsidies, subsidie jobcoaching, subsidie plaatsingskosten, subsidie voormalige ID-ers).

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle medewerkers re-integratiesubsidies

 

5b

Het verstrekken van subsidie vrijwilligerswerk.

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle (senior en medior) medewerkers contractbeheer

 

5c

Het verstrekken van subsidie participatieplaats (leerbaan).

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle medewerkers re-integratiesubsidies

 

6

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Tijdelijke Wet pilot loondispensatie.

De hoofden van alle afdelingen

Alle (senior) consulenten werk

 

7

Het doen van aangifte bij het Openbaar Ministerie met betrekking tot klanten die zich schuldig hebben gemaakt aan het opzettelijk verstrekken van onjuiste gegevens als gevolg waarvan ten onrechte uitkering door hen werd ontvangen.

Geen doormandatering

 

 

8

Het indienen en ondertekenen van (kwartaal) declaraties, opgaven en verantwoordingsverslagen met betrekking tot wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

Geen doormandatering

 

 

 

Burgerzaken

 

 

 

9

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot meervoudige vermissingen in het kader van de Paspoortwet.

De hoofden van de afdelingen Inkomen Aanvragen, Inkomen Bestanden, Handhaving Werk en Inkomen en Bureau zelfstandigen en administratie

Alle medewerkers analysebureau handhaving; alle coaches handhaving; alle medewerkers handhaving

 

10

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) met betrekking tot de processen adresonderzoek op grond van de Wet BRP, Wet GBA.

De hoofden van de afdelingen Inkomen Aanvragen, Inkomen Bestanden, Handhaving Werk en Inkomen en Bureau zelfstandigen en administratie

Alle medewerkers analysebureau handhaving; alle coaches handhaving; alle medewerkers handhaving

 

 

Leerlingenvervoer

 

 

 

11

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Verordening Leerlingenvervoer.

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle medewerkers

 

 

Mobiliteit

 

 

 

12

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van het Besluit Administratieve bepalingen inzake het wegverkeer met betrekking tot de gehandicaptenpar-keerkaart.

Het hoofd van de afdeling Ondersteuning Werk en Inkomen

Alle medewerkers

 

 

Overig

 

 

 

13

Het aanwijzen van personen belast met toezicht, als bedoeld in afdeling 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, op de naleving van het bepaalde in de wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen en het cluster Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

Geen doormandatering

 

 

14

Het nemen van herzienings- en terugvorderingsbesluiten met betrekking tot wetten en regelingen die door het cluster Werk en Inkomen worden uitgevoerd.

De hoofden van alle afdelingen

Alle expertisemede-werkers; alle (senior) consulenten; alle medewerkers VTB

 

15

Het nemen van besluiten, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep), met betrekking tot de voorlopige teruggaaf belastingen.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers VTB

 

16

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening en het bieden van overige schulddienstverlening ten aanzien van ondernemers.

Het hoofd van de afdeling Bureau zelfstandigen en administratie

Alle consulenten zelfstandigen, alle expertisemede-werkers zelfstandigen

 

17

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan in het kader van de klachtbehandeling van derden inzake de Eenheidsmanager op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

 

 

Afkortingen:

Abw: Algemene bijstandswet

Bbz: Besluit bijstandsverlening zelfstandigen

Ioaw: Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk

arbeidsongeschikte werkloze werknemers

Ioaz: Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk

arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen

Roa: Regeling opvang asielzoekers

Vtb: Voorlopige teruggaaf belastingen

Wet BRP: Wet basisregistratie

Wet GBA: Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Wi: Wet inburgering

Wij: Wet investeren in jongeren

Win: Wet inburgering nieuwkomers

Wwb: Wet werk en bijstand

Wwik: Wet werk en inkomen kunstenaars

Zorgwet VVTV: Wet gemeentelijke zorg voor houders van een voorwaardelijke

vergunning tot verblijf