Organisatie | Wijdemeren |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Ouderschapsverlof (betaald) |
Citeertitel | Regeling betaald ouderschapsverlof |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
opnieuw vastgesteld
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2016 | 01-01-2020 | art. alle | 27-10-2015 RAP | bij 107e wijziging |
Regeling betaald ouderschapsverlof
Voor ambtenaren en medewerkers is de regeling betaald ouderschapsverlof van kracht zoals bepaald in artikel 6:5 Ouderschapsverlof en de daaronder vallende subartikelen en het Overgangsrecht Ouderschapsverlof 6:5a en bijbehorende subartikelen van de arbeidsvoorwaardenregeling CAR/UWO.
Voor het aanvragen van het betaald ouderschapsverlof dient het ‘Aanvraagformulier Ouderschapsverlof’ ten minste drie maanden voor de door de medewerker gewenste ingangsdatum te worden ingediend bij team P&O. Door de medewerker dient gelijktijdig met het ‘Aanvraagformulier Ouderschapsverlof’ het ingevulde en ondertekende formulier ‘Verklaring Ouderschapsverlof’ te worden ingediend. Indien één van deze formulieren ontbreekt, wordt de aanvraag tot ouderschapsverlof nog niet in behandeling genomen.
De aangepaste werktijden worden in overleg met de leidinggevende van de medewerker vastgesteld.
De gemeentesecretaris is bevoegd namens burgemeester en wethouders nadere aanwijzingen te geven voor een goede uitvoering en een goede controle op de uitvoering van de regeling.
De regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2002 met daarna eventuele wijzigingen en is opnieuw vastgesteld per 1 januari 2016.