Organisatie | Wijdemeren |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Cafetariamodel |
Citeertitel | Regeling uitwisseling van arbeidsvoorwaarden |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
opnieuw vastgesteld
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2016 | 01-01-2020 | art. alle | 27-10-2015 RAP | bij 107e wijziging |
Regeling uitvoering uitwisselen van arbeidsvoorwaarden (cafetariamodel)
In deze regeling wordt verstaan onder:
ambtenaar: wordt in deze regeling verstaan de ambtenaar in de zin van de gemeentelijke arbeidsvoorwaardenregeling met een aanstelling voor onbepaalde tijd, alsmede de werknemer in de zin van artikel 2:5:1 van de gemeentelijke arbeidsvoorwaardenregeling met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Een verlaging van het salaris, eindejaarsuitkering en/of vakantietoelage als bedoeld in artikel 4a:3 lid 1 van de CAR/UWO ten behoeve van de bestedingsmogelijkheden in het kader van het cafetariamodel, wordt door burgemeester en wethouders afgeraden. Een verlaging van het salaris, eindejaarsuitkering of vakantietoelage kan consequenties hebben voor bijvoorbeeld de pensioenopbouw en bepaling van de hoogte van een uitkering door het UWV. Indien een ambtenaar desondanks kiest voor een verlaging van het salaris, eindejaarsuitkering en/of vakantietoelage, dan zijn eventuele (financiële) consequenties volledig voor rekening van de ambtenaar.
De door burgemeester en wethouders vastgestelde fiscaal gelegaliseerde bestedingsmogelijkheden zijn:
De ambtenaar die gebruik wenst te maken van de in artikel 3 genoemde bestedingsmogelijkheden dient de dienovereenkomstige regeling en richtlijnen te volgen en de voor de betreffende regeling opgestelde verklaringen te ondertekenen.
De gemeentesecretaris is bevoegd namens burgemeester en wethouders nadere aanwijzingen te geven voor een goede uitvoering en een goede controle op de uitvoering van de regeling.
De regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2011 met daarna eventuele wijzigingen en is opnieuw vastgesteld per 1 januari 2016.