Organisatie | Oisterwijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Piketregeling gemeente Goirle, Hilvarenbeek en Ositerwijk 2016 |
Citeertitel | Piketregeling gemeente Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-03-2016 | 01-01-2016 | Onbekend | 03-02-2016 | Onbekend |
Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2016
dat de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk hebben besloten om samen te werken op het vlak van de crisisbeheersing;
de samenwerkingsovereenkomst Officier van Dienst Bevolkingszorg;
de samenwerkingsovereenkomst Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid;
artikel 3:13 van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeenten (CAR/UWO);
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Goirle;
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Hilvarenbeek;
de instemming van de Ondernemingsraad van de gemeente Oisterwijk;
"Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2016”
In deze regeling wordt verstaan onder:
Piketmedewerker De medewerker die door het college is aangewezen, om zich zowel binnen als buiten de voor hem geldende reguliere werktijden ter beschikking te houden voor inzet bij rampenbestrijding en crisismanagement in de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk;
OvD-Bz Officier van Dienst Bevolkingszorg;
AOV Ambtenaar Openbare orde en Veiligheid;
Piketdienst Het bereikbaar en beschikbaar zijn voor werkzaamheden ten behoeve van de rampenbestrijding en crisismanagement;
Piketdienstperiode Een aaneengesloten periode van één week (7 dagen x 24 uur) waarin de piketmedewerker zowel binnen als buiten de reguliere werktijd verplicht is bereikbaar en beschikbaar te zijn, om na oproep zo spoedig mogelijk de werkzaamheden te verrichten die behoren bij de functie.
Zodra een piketmedewerker door ziekte of buitengewone omstandigheden is verhinderd de dienst te verrichten, neemt de volgende op het rooster zijn plaats in. Zodra de verhinderde piketmedewerker weer dienst kan verrichten, neemt hij op het rooster weer zijn eigen plaats in, opdat het rooster verder ongestoord kan worden vervolgd.
Artikel 5 – Vergoeding in verlof
De verlofdagen dienen voor het einde van het kalenderjaar waarin de aanspraak is ontstaan, te worden opgenomen, tenzij dit wegens ziekte of om redenen van dienstbelang niet mogelijk is. De aanspraak op verlof vervalt, indien bedoelde verlofdagen wegens andere redenen niet binnen de gestelde termijn zijn opgenomen.
Artikel 7 – Vergoeding tijdens ziekte
Indien een deelnemer in verband met ziekte niet kan deelnemen aan de beschikbaarheidsdienst, ontvangt hij een vergoeding van 6,43% van het voor hem geldende uurloon, maximaal gelijk aan het maximumsalaris van salarisschaal 7.
wordt, wat betreft de vergoeding, een afbouwregeling toegepast.
Het college kan, voor zover nodig in individuele gevallen en ten aanzien van een door hen aan te wijzen groep van functionarissen, in afwijking van de bij of krachtens deze regeling gestelde regels besluiten, indien bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven.
Artikel 10 – Inwerkingtreding regeling
Deze regeling kan worden aangehaald als de “Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2016” en treedt in werking op 1 januari 2016, onder gelijktijdige intrekking van de “Piketregeling gemeenten Goirle, Hilvarenbeek, Oisterwijk 2014” zoals vastgesteld op 3 februari 2015.
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Goirle op 2 februari 2016,
de secretaris, de burgemeester,
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Hilvarenbeek op 2 februari 2016,
de secretaris, de burgemeester,
F.M. Jansen, drs. R.F.I. Palmen
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Oisterwijk op 2 februari 2016,