Organisatie | Sint Maarten |
---|---|
Organisatietype | Koninkrijksdeel |
Officiële naam regeling | Beschikking no. US/080/2014-2015 van de 18de augustus 2015, no. 25 van de Staten van Sint Maarten |
Citeertitel | Beschikking no. US/080/2014-2015 van de 18de augustus 2015, no. 25 van de Staten van Sint Maarten |
Vastgesteld door | Minister van Algemene Zaken |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Functieboek Griffie van de Staten |
Deze regeling vervangt het Functieboek Griffie Staten dat op 10 oktober 2010 in werking is getreden.
Landsverordening inrichting en organisatie griffie Staten, art. 1, lid 2
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-10-2015 | nieuwe regeling | 01-10-2015 AB, 2015, 23 | Onbekend. |
dat het, met het oog op het belang van een goed functioneren van de griffie van de Staten van Sint Maarten, wenselijk is enkele aanpassingen aan te brengen in het functieboek;
dat deze aanpassingen de introductie van nieuwe benodigde functies en de herziening van enkele bestaande functies behelzen op grond van voortschrijdende inzichten;
dat het in verband hiermee het noodzakelijk is, op voordracht van het Presidium, het Functieboek Griffie Staten opnieuw vast te stellen;
Artikel 1, tweede lid, Landsverordening inrichting en organisatie griffie Staten;
De Griffier, De Voorzitter,
N.R. Joubert, LL.M. L.J. Richardson, MD
Uitgegeven de eerste oktober 2015;
De Minister van Algemene Zaken
Namens deze,
Hoofd Afdeling Juridische Zaken & Wetgeving
Vlak vóór 10 oktober 2010, zijn een tal van organisatiebesluiten voor de diverse sectoren binnen de eilandelijke overheid vastgesteld op grond van Organisatieverordening eilandgebied Sint Maarten. Deze organisatiebesluiten vinden vanaf 10 oktober 2010 hun wettelijke grondslag in artikel 24 van de Landsverordening inrichting en organisatie landsoverheid (AB 2010, GT. 6) met dien verstande dat thans in plaats van sectoren wordt gelezen: ministeries. In deze organisatiebesluiten worden de taken van de ministeries alsook de taken en doelstellingen per afdeling binnen de ministeries vastgesteld. Bovendien zijn de functieboeken per afdeling als bijlage gevoegd bij deze organisatiebesluiten.
Evenzo is voor de nieuw op te richten Staten, in 2010 een functieboek voor de griffie van de Staten vastgesteld. Dit functieboek heeft sinds het ontstaan van de Staten als richtsnoer gediend voor de invulling en bemensing van de griffie. Op grond van voortschrijdende inzichten is thans gebleken dat het Functieboek Griffie Staten dient te worden aangepast.
Gedurende de afgelopen jaren is een nieuw vast te stellen functieboek diverse malen in het Presidium besproken. Aan de hand van de discussies in het Presidium is een concept Functieboek opgesteld. Vooraleer over te gaan tot het doen van een voordracht ingevolge artikel 1, tweede lid, van de Landsverordening inrichting en organisatie griffie Staten, heeft het Presidium besloten een HR assessment te laten verrichten van de griffie. Doel van dit assessment was een beeld te krijgen van welke functies benodigd zijn voor het goed functioneren van de griffie van de Staten. Aan de hand van de resultaten van het assessment zijn er enkele aanpassingen voorgesteld voor het Functieboek.
De functieomschrijvingen van diverse functie zijn geactualiseerd. Gelet op de noodzaak zijn enkele nieuwe functies voorgesteld en andere samengevoegd. Tot slot is er een organogram van de griffie en een weergave van het management team toegevoegd in het Functieboek.