Organisatie | Zeeland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016 |
Citeertitel | Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Organisatie |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-09-2016 | 01-10-2016 | 16-02-2019 | Art. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 8, 14 en 15 | 19-07-2016 | 16010585 |
20-02-2016 | 01-01-2016 | 01-09-2016 | Nieuwe regeling | 08-12-2015 | 15017554 |
Besluit van Gedeputeerde Staten van Zeeland van 8 december 2015, kenmerk 15017554, houdende intrekking van de Regeling ambtelijke organisatie Provincie Zeeland 2014, zoals vastgesteld door Gedeputeerde Staten bij besluit van 7 oktober 2014, Provinciaal Blad, 2014, 2577, intrekking van de Instructie voor de secretaris van de Provincie Zeeland 2014, zoals vastgesteld door Gedeputeerde Staten bij besluit van 7 oktober 2014, Provinciaal Blad, 2014, 2578, alsmede vaststelling van de Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016.
Gedeputeerde Staten van Zeeland,
Hoofdstuk 1 Inleidende bepalingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
uitvoeringsplan: een plan, gericht op een vooraf bepaalde periode, welke een uitvoeringskalender bevat die in lijn is met de ambities uit het collegeakkoord en de geldende begrotingssystematiek. Waaronder, een concernplan op directieniveau, een afdelingsplan op afdelingsniveau en een project- en programmaplan op project- en programmaniveau;
Hoofdstuk 2 Organisatiestructuur in hoofdlijnen
De ambtelijke organisatie ingedeeld volgens de organisatiestructuur, zoals vastgesteld in bijlage 1 van deze regeling, die daarvan onlosmakelijk deel uitmaakt en bestaat uit de secretaris/algemeen directeur, de directeur Programma's en projecten, de directeur Organisatie, de programma- en projectleiders, Strategie en de afdelingen.
Artikel 15 Vervangingsregeling budgethouder
Bij afwezigheid of ontstentenis van een budgethouder die deze bevoegdheid uitoefent in de functie van secretaris/algemeen directeur, directeur Programma's en projecten, directeur Organisatie, programma- of projectleider, afdelingshoofd of unithoofd, vindt vervanging plaats analoog aan het bepaalde in artikel 14.
Hoofdstuk 12 Instructie voor de secretaris
De secretaris handelt overeenkomstig hetgeen ten aanzien van hem is bepaald in de Provinciewet, de reglementen van orde voor de vergaderingen van Gedeputeerde Staten of enig ander wettelijk voorschrift van rijk of provincie.
De secretaris draagt er zorg voor dat door Gedeputeerde Staten genomen besluiten worden vastgelegd en dat een presentielijst van de vergaderingen van Gedeputeerde Staten wordt bijgehouden.
De secretaris is verantwoordelijk voor de kwaliteit en de professionaliteit van de adviezen van de ambtelijke medewerkers en drukt dit uit door diens paraaf op het advies. Hij draagt er zorg voor dat de ambtelijke medewerkers als professionals vanuit hun eigen deskundigheid Gedeputeerde Staten adviseren, waarbij zij de politiek-bestuurlijke context in acht nemen.
De secretaris is bevoegd in het kader van de uitoefening van zijn verantwoordelijkheden ten opzichte van Gedeputeerde Staten bij de aan dit orgaan ondergeschikte ambtenaren inlichtingen in te winnen en hen aanwijzingen te geven.
De secretaris draagt een bijzondere zorg voor de bewaking van de integriteit binnen de ambtelijke organisatie van de provincie.
Op verzoek van en zo nodig in samenwerking met de griffier, draagt de secretaris er zorg voor dat de leden van Provinciale Staten desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen, een en ander overeenkomstig het bepaalde in de Verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning 2013.