Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schiedam

Ondertekeningsmandaat Belastingen Schiedam 2016

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchiedam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndertekeningsmandaat Belastingen Schiedam 2016
CiteertitelOndertekeningsmandaat Belastingen Schiedam 2016
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling treedt met terugwerkende kracht in werking op 01-01-2016.

Deze regeling vervangt het besluit van 23 januari 2013.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, afdeling 10.1.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-01-201601-01-2016nieuwe regeling

07-01-2016

Elektronisch Gemeenteblad, 14-01-2016

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondertekeningsmandaat Belastingen Schiedam 2016

De teammanager/teamleider Administratie Bedrijfsvoering van de gemeente Schiedam;

 

overwegende, dat bij besluit van burgemeester en wethouders van 1 december 2015 voornoemde functionaris is aangewezen als de heffingsambtenaar, als bedoeld in artikel 231, tweede lid onderdeel b van de Gemeentewet is aangewezen als de invorderingsambtenaar, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c, van de Gemeentewet;

 

dat het in verband met de doelmatigheid noodzakelijk is bevoegdheden/werkzaamheden te mandateren;

 

gelet op Afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

b e s l u i t :

 

Een ondertekeningsmandaat te verlenen aan:

I. de coördinator Debiteurenbeheer/Debiteurenbeheerder en de administratief medewerker Debiteuren inzake:

  • a.

    beslissingen op verzoek om uitstel van betaling en verzoeken tot het treffen van een betalingsregeling;

  • b.

    het verzenden van aanmaningen, de uitvaardiging van dwangbevelen en het doen van vorderingen;

  • c.

    het doen van uitspraken op bezwaarschriften en algemene correspondentie met betrekking tot de heffing en invordering van gemeentelijke heffingen;

  • d.

    het verlenen van gehele of gedeeltelijke kwijtschelding;

  • e.

    het verrekenen van belastingschulden;

  • f.

    verzoeken om nadere informatie naar aanleiding van aanvragen om kwijtschelding;

  • g.

    correspondentie inzake: betalingsregeling, uitstel van betaling, rappel, openstaande postenbrief en kostenbrief, alles voor zover het totaal verschuldigde belastingbedrag een bedrag van € 1.250,00 niet te boven gaat;

  • h.

    verzoeken om informatie bij de Belastingdienst en uitkeringsinstanties (zoals UWV en SVB) mits dit niet in strijd is met wettelijke bepalingen.

 

II. de coördinator Belastingen en de fiscaal juridisch medewerker Belastingen inzake:

  • a.

    verzoeken om nadere informatie naar aanleiding van het doen van aangifte, bezwaarschriften;

  • b.

    adviesaanvragen bij gemeentelijke teams;

  • c.

    opvragen verhuurgegevens bij eigenaren van onroerende zaken;

  • d.

    algemene correspondentie met betrekking tot de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen;

  • e.

    algemene correspondentie met betrekking tot het opvragen van informatie.

  • f.

    gedingstukken met betrekking tot fiscale beroepsprocedures, met uitzondering van belastingprocedures in cassatie;

  • g.

    algemene correspondentie met betrekking tot de heffing en de invordering van gemeentelijke belastingen;

  • h.

    beslissingen op bezwaarschriften tegen geheven belastingen tot een belang van € 25.000,00;

  • i.

    alle correspondentie als bedoeld onder I (mits dit niet in strijd is met wettelijke bepalingen);

  • j.

     beslissingen op verzoekschriften om vrijstelling van gemeentelijke belastingen. 

 

Bij de uitoefening van mandaat worden stukken van de teammanager/teamleider Administratie Bedrijfsvoering van Schiedam als volgt ondertekend:

 

De teammanager/teamleider Administratie Bedrijfsvoering,

namens deze,

 

Handtekening van de gemandateerde

 

Naam gemandateerde.

Functieaanduiding van de gemandateerde

 

 

Dit besluit treedt in werking met ingang van de tweede dag na die van bekendmaking ervan, werkt terug tot 1 januari 2016 en vervangt het besluit van 23 januari 2013.

Schiedam, 7 januari 2016

de teammanager/teamleider Administratie Bedrijfsvoering,

Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 1501, 3111 EA Schiedam.

 

De belanghebbende kan het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift.

 

Zorg ervoor dat het bezwaarschrift in elk geval de volgende gegevens bevat:

  • -

    de naam en het adres van de belanghebbende;

  • -

    de dagtekening;

  • -

    een kopie van het besluit;

  • -

    de gronden van het bezwaar;

     

de handtekening van de belanghebbende of de handtekening van de gemachtigde.