Organisatie | Ridderkerk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
Citeertitel | Verordening Kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | financiën en economie |
De “Regeling Kwijtschelding gemeentelijke belastingen 2015” van 11 december 2014, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2016, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de feiten en omstandigheden die zich vóór die datum hebben voorgedaan. De datum van ingang van dit besluit is 1 januari 2016.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-12-2015 | 01-01-2017 | nieuwe regeling | 10-12-2015 Elektronisch gemeenteblad, 2015, 129680 | 1016337 |
De raad van de gemeente Ridderkerk;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 3 november 2015;
gelet op artikel 255 van de Gemeentewet, artikel 26 van de Invorderingswet 1990 en de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;
overwegende dat het gewenst is om nadere regels te stellen voor het verlenen van kwijtschelding van gemeentelijke belastingen;
Artikel 3 Vaststelling kosten van bestaan
Het percentage van de kosten van bestaan wordt vastgesteld op 100% van de genormeerde bijstandsuitkering.
Artikel 4 Indienen verzoek om kwijtschelding
Het verzoek om kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen wordt gedaan op het daartoe bestemde formulier bij de daartoe aangewezen gemeenteambtenaar. Dit formulier dient binnen acht weken na toezending aan hem te worden geretourneerd.