Organisatie | Heerenveen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regels ten aanzien van terrassen |
Citeertitel | Nadere regels ten aanzien van terrassen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2016 | Nieuwe regeling | 01-12-2015 | Onbekend. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heerenveen;
dat het college in het belang van de openbare orde en de woon- en leefomgeving op 23 april 2013 nadere regels heeft vastgesteld ten aanzien van terrassen;
dat het op grond van artikel 28 van de Wet Ahri gewenst is de nadere regels opnieuw vast te stellen voor 1 januari 2016, om te voorkomen dat de nadere regels vervallen;
dat op 1 januari 2014 het grondgebied van de gemeente Heerenveen is uitgebreid, onder andere met de woonplaatsen Akkrum, Aldeboarn en Nes;
dat het wenselijk is om de terrassen in de bovengenoemde woonplaatsen onder deze nadere regels te laten vallen;
dat de nadere regels moeten voorzien in de mogelijkheid een zogenaamd ‘overterras’ te plaatsen;
Gelet op het bepaalde in artikel 2:10, lid 4 van de Algemene Plaatselijke Verordening voor de gemeente Heerenveen;
vast te stellen de navolgende nadere regels ten aanzien van terrassen.
Een terras is uitsluitend toegestaan op de door het college aangewezen plaatsen. Deze plaatsen zijn ingetekend op een kaart.
Artikel 6 Aanwijzingen toezichthouders en politie
Aanwijzingen door toezichthouders van de gemeente Heerenveen, de politie of een medewerker van hulpdiensten dienen stipt en onmiddellijk te worden opgevolgd.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 1 december 2015
De secretaris,
De burgemeester,
Indien u tegen de inhoud van dit besluit bezwaar heeft, kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet worden ingediend binnen zes weken na de datum waarop het besluit bekend is gemaakt (dit is meestal de datum van verzending). Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen, zoals dit blijkt uit de ondertekening van het besluit.
Het adres waar u het bezwaarschrift dan naar toe moet sturen is: Postbus 15.000, 8440 GA Heerenveen. Graag in de linkerbovenhoek van de brief én van de enveloppe vermelden: ‘BEZWAARSCHRIFT’. Binnen een week na ontvangst krijgt u hiervan een ontvangstbevestiging.
Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten:
Graag ook een telefoonnummer vermelden waaronder u bereikbaar bent.
Indien u over de bezwarenprocedure zelf meer informatie wilt, kunt u hierover een folder aanvragen of ophalen op het gemeentehuis.
Het is ook mogelijk om met gebruikmaking van uw DigiD langs digitale weg een bezwaarschrift in te dienen. Dit kunt u doen via de gemeentelijke website www.heerenveen.nl.
Verzoek om een voorlopige voorziening
Ingeval van onverwijlde spoed kunt u, naast het indienen van uw bezwaarschrift, aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland vragen om een zogenaamde ‘voorlopige voorziening’ te treffen. Een dergelijk verzoek dient vergezeld te gaan van een kopie van het bezwaarschrift. Het adres is als volgt:
Voorzieningenrechter Rechtbank Noord-Nederland
U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de voornoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.
Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening is een griffierecht verschuldigd. De griffier zendt u hiervoor een rekening.