Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Enschede

Beleidsregel bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieEnschede
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs
CiteertitelBeleidsregel bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerponderwijs
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht, titel 4:3
  2. Verordening Onderwijshuisvesting gemeente Enschede, art. 2, lid f

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2016NIeuwe regeling

15-12-2015

Digitaal Gemeenteblad 2015, 127286

Geen.

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregel Bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs

Het college van de gemeente Enschede;

 

gelet op titel 4.3 “Beleidsregels” van de Algemene Wet Bestuursrecht;

gelet op artikel 2 lid f van de Verordening onderwijshuisvesting gemeente Enschede;

 

gezien het gevoerde op overeenstemming gericht overleg met vertegenwoordigers van de bevoegde gezagsorganen van de scholen in de gemeente;

 

besluit vast te stellen de volgende:

Beleidsregel: Bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs

 

 

De gemeente is verantwoordelijk voor de inboedel- en opstalverzekering van het gebouw en draagt de kosten voor de premies. Als afgeleide hiervan heeft de gemeente ook de verantwoordelijkheid genomen voor de eerste aanschaf van de installaties, het onderhoudscontract van Alarm Wesa, de alarmopvolging door G4S (voorheen Fair) en abonnement meldkamer SMC.

 

Bij uitbreiding van het aantal installaties en bij vervanging is afgesproken dat de kosten daarvan bij het schoolbestuur liggen. Bij uitbreiding van het aantal lokalen en bij nieuwbouw zit het bedrag voor de installaties verwerkt in de genormeerde bijdrage van de gemeente (VNG-norm).

 

De jaarlijkse controle van de brandmeld- en inbraakalarminstallaties wordt op kosten van de gemeente uitgevoerd door Alarm Wesa. Onderhoudskosten die hieruit voortkomen zijn voor rekening van het schoolbestuur.

 

De alarmopvolging uitgevoerd door G4S wordt betaald door de gemeente. Alarmmeldingen die verwijtbaar zijn (o.a. open raam, open deur, schakelfout ) worden doorberekend aan het schoolbestuur.

 

Deze regeling treedt in werking met ingang van1 januari 2016.

 

Deze regeling wordt aangehaald als: Beleidsregel bekostiging brandmeld- en inbraakalarminstallaties voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs.

Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 15 december 2015

De voorzitter, De secretaris,