Organisatie | Pijnacker-Nootdorp |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Wijziging Gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 29 mei 2015 |
Citeertitel | Gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Geen
Wet gemeenschappelijke regelingen
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-12-2015 | 21-10-2017 | Nieuwe regeling | 09-06-2015 Onbekend | BBV15.0325 |
De colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Delft, Den Haag, LeidschendamVoorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Voorschoten, Wassenaar, Westland en Zoetermeer;
overwegende dat het wenselijk is de bestuurlijke inrichting van de gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 na recente wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen om te zetten van een openbaar lichaam met een algemeen en een dagelijks bestuur naar de rechtsvorm van een bedrijfsvoeringsorganisatie met één verantwoordelijk bestuur;
gelet op de Wet gemeenschappelijke regelingen;
de gemeenschappelijke regeling Inkoopbureau H-10 als volgt te wijzigen:
HOOFDSTUK 2. BELANGEN EN TAKEN
De regeling behartigt de belangen van de gemeenten op het terrein van uitvoering van inkooptaken op taakonderdelen binnen het sociaal domein.
Artikel 4. Taken en bevoegdheden
In de dienstverleningsovereenkomst worden samenwerkingsafspraken vastgelegd met betrekking tot de financiering en af te nemen diensten van het Inkoopbureau H-10. De uit te voeren diensten zien op het aangaan en beëindigen van inkoopcontracten en contractmanagement met derden ter uitvoering van de taken in de Jeugdwet en voor een deel van de taken op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015.
De zittingsperiode van de leden van het bestuur eindigt gelijk met de zittingsperiode van de colleges van burgemeester en wethouders door wie zij zijn aangewezen. Telkens nadat een zittingsperiode is geëindigd, wijzen burgemeester en wethouders van de gemeenten zo spoedig mogelijk overeenkomstig het tweede lid één lid en één plaatsvervangend lid van het bestuur aan.
Besluiten worden genomen op basis van een gewogen stemverhouding. Het aantal stemmen dat een lid in de vergadering kan uitbrengen, wordt bepaald door het aantal inwoners van de gemeente(n) door wiens college(s) van burgemeester en wethouders hij is aangewezen. Hierbij geldt de volgende stemverdeling:
Een lid van het bestuur geeft aan het college of de colleges van burgemeester en wethouders die hem heeft of hebben aangewezen en de raad of de raden van die gemeente(n), op de in die gemeente(n) gebruikelijke wijze alle inlichtingen die door het college, de raad of een of meer leden daarvan, worden verlangd.
Een lid van het bestuur kan door het college van burgemeester en wethouders of door één van de colleges die in gezamenlijkheid het lid hebben aangewezen op de in die gemeente of gemeenten gebruikelijke wijze ter verantwoording worden geroepen voor de wijze waarop dat lid de desbetreffende gemeente in dat bestuur heeft vertegenwoordigd. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing ten aanzien van de raad of raden.
In het kader van een periodieke evaluatie van het functioneren van de gemeenschappelijke regeling legt het bestuur schriftelijk verantwoording af aan de deelnemende gemeenten. Het college van burgemeester en wethouders kan bij de behandeling van deze verantwoordingsrapportage in het overleg met de raad een vertegenwoordiger van het bestuur uitnodigen om hierop een toelichting te geven.
HOOFDSTUK 6. FINANCIELE BEPALINGEN
Artikel 16. Bijdragen van de gemeenten
Eventuele tekorten op de uitgaven voor de instandhouding van het inkoopbureau worden verdeeld naar evenredigheid van het aantal inwoners van ieder van de gemeenten per 1 januari van het jaar voorafgaande aan het jaar waarop de begroting betrekking heeft, zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek. Wijziging van deze verdeelsleutel in enig jaar is mogelijk met unanieme instemming van het bestuur.
Het bestuur draagt zorg voor de archiefbescheiden van de organen ingesteld bij de regeling overeenkomstig een door het bestuur met inachtneming van de Archiefwet 1995 vast te stellen regeling, die aan Gedeputeerde Staten wordt meegedeeld.
Voor de bewaring van de op grond van artikel 12, eerste lid, en artikel 13, eerste lid, van de Archiefwet 1995 over te brengen archiefbescheiden van de in deze regeling genoemde organen is aangewezen de archiefbewaarplaats van de gemeente waar het Inkoopbureau H-10 is gevestigd.
HOOFDSTUK 10. GESCHILLEN, OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN
Voordat over een geschil als bedoeld in artikel 28 van de wet de beslissing van Gedeputeerde Staten wordt ingeroepen, legt het bestuur het geschil voor aan een daartoe in te stellen geschillencommissie.
Artikel 24. Inwerkingtreding en duur
Wanneer een deel van de colleges van burgemeester en wethouders besluit om niet in te stemmen met voortzetting van de samenwerking middels deze regeling kan de regeling desgewenst door andere colleges worden voortgezet waarbij de voorwaarden voor uittreding van de vertrekkende gemeenten niet ongunstiger mogen zijn dan bij opheffing en liquidatie van de regeling als geheel.
Artikel 25. Overgangsbepalingen
Burgemeester en wethouders van de vestigingsgemeente worden aangewezen als het bestuur, bedoeld in artikel 26, eerste en tweede lid, van de wet.
Vastgesteld door het college van Delft op 24 september 2015
de secretaris,
mr. J. Krul
de burgemeester,
mr. drs. G.A.A. Verkerk
Vastgesteld door het college van Den Haag op 18 augustus 2015
de secretaris,
mw. mr. drs. A.W.H. Bertram
de burgemeester,
J.J. van Aartsen
Vastgesteld door het college van Leidschendam-Voorburg op 14 juli 2015
de wnd. secretaris,
B.J.D. Huykman
de burgemeester, drs. J.W. van der Sluijs
Vastgesteld door het college van Midden-Delfland op 30 juni 2015 de secretaris,
P.T. Veenman
de burgemeester,
A.J. Rodenburg
Vastgesteld door het college van Pijnacker-Nootdorp op 9 juni 2015
de secretaris,
drs. J.P.R. Woudstra
de burgemeester
mw. F. Ravestein
Vastgesteld door het college van Rijswijk op 16 juni 2015
de secretaris,
drs. A. de Baat
de burgemeester,
drs. M.J. Bezuijen
Vastgesteld door het college van Voorschoten op 7 juli 2015
de secretaris,
M. van der Veer
de burgemeester,
drs. J.M. Staatsen
Vastgesteld door het college van Wassenaar op 16 juni 2015
de secretaris,
C. Huizing
de burgemeester, drs. J.Th. Hoekema
Vastgesteld door het college van Westland op 13 oktober 2015
de secretaris,
M. van Beek
de burgemeester,
J. van der Tak
Vastgesteld door het college van Zoetermeer op 6 juli 2015
de secretaris,
drs. H.M.M. Koek
de burgemeester,
Ch.B. Aptroot