Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Landerd

Tarievenregeling afvalinzameling 2016

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLanderd
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingTarievenregeling afvalinzameling 2016
CiteertitelTarievenregeling afvalinzameling
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpAfval

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Tarievenregeling afvalinzameling van 3 december 2013

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201601-01-2019Nieuwe regeling

17-11-2015

Arena, 11 december 2015

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Tarievenregeling afvalinzameling 2016

Registratienummer: 4326-2015

Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Landerd;

BESLUIT :

Vast te stellen de tarievenregeling afvalinzameling 2016

Artikel 1 Beschikbaar stellen van een extra container voor huishoudelijk afval

Het tarief bedraagt voor:

het beschikbaar stellen en het ledigen van een extra afvalcontainer € 22,20 per maand, beschikbaar stelling geschiedt voor minimaal één jaar.

Artikel 2 Omwisselen extra container

Het tarief voor het omwisselen van een extra container bedraagt € 33,55.

Dit recht wordt niet geheven voor omwisselingen van een 240 liter container in een 140 liter container en dit recht wordt ook niet geheven voor omwisselingen op verzoek door nieuwe huishoudens op percelen indien het verzoek tot omwisseling ontvangen wordt binnen een jaar nadat het nieuwe huishouden feitelijk gebruik maakt van het perceel.

Artikel 3 Inzamelen op verzoek van grove huishoudelijke afvalstoffen

De tarieven bedragen hiervoor:

  • 1.

    bij een hoeveelheid tot en met 2 m3 € 17,60

  • 2.

    bij een hoeveelheid vanaf 2 m3 tot en met 4 m3 € 35,20

  • 3.

    bij een hoeveelheid vanaf 4 m3 tot en met 6 m3 € 52,80

  • 4.

    bij een hoeveelheid vanaf 6 m3 tot en met 8 m3 € 70,40

  • 5.

    bij een hoeveelheid vanaf 8 m3 tot en met 10 m3 € 88,00

Artikel 4 Citeertitel en inwerkingtreding

De tarievenregeling afvalinzameling van 3 december 2013 wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking .

  • 2.

    De datum van ingang van heffing is 1 januari 2016.

  • 3.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘Tarievenregeling afvalinzameling 2016’.

 

De tarievenregeling afvalinzameling is vastgesteld in de vergadering van 17 november 2015

Burgemeester en wethouders van Landerd

secretaris burgemeester

J.A.J. Lenssen M.C. Bakermans