Organisatie | Druten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening werkgeverscommissie 2015 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie 2015 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze verordening is een instructie voor de werkgeverscommissie van de gemeente Druten zoals bedoeld in de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a tweede lid, 107d eerste lid en 107e eerste lid van de Gemeentewet. In deze verordening staan nadere regels over de taak, samenstelling en de bevoegdheden van de werkgeverscommissie.
Artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a tweede lid, 107d eerste lid en 107e eerste lid van de Gemeentewet
--
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-10-2019 | 01-10-2019 | Wijziging artikel 2 | 26-09-2019 | ||
03-12-2015 | 04-10-2019 | Nieuwe regeling | 29-10-2015 Publicatie in elektronisch gemeenteblad op 2 december 2015 | n.v.t. |
De raad van de gemeente Druten;
Gelet op het artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a tweede lid, 107d eerste lid en 107e eerste lid van de Gemeentewet;
Besluit vast te stellen: Verordening werkgeverscommissie griffier 2015.
Artikel 2 Samenstelling werkgeverscommissie
Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:
a. op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd;
b. indien het lid aftreedt als voorzitter van de fractie;
c. indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.
Artikel 3 Taken voorzitter commissie
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
a. het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;
b. het leiden van de vergaderingen;
c. het doen naleven van deze verordening;
d. het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie;
e. het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.
Artikel 4 Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een verslag van elke vergadering. Het verslag is vertrouwelijk en ligt voor raadsleden ter inzage op de griffie.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
De werkgeverscommissie vergadert tenminste eenmaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
Artikel 9 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.