Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Ondermandaatbesluit 2016

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit 2016
CiteertitelOndermandaatbesluit 2016
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Mandaatbesluit 2016
  2. Organisatieregeling 2006
  3. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:1
  4. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:2
  5. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:3
  6. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:4
  7. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:5
  8. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:6
  9. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:7
  10. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:8
  11. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:9
  12. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:10
  13. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:11
  14. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:12

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201629-09-2016Nieuwe regeling

24-11-2015

gmb-2015-114881

15INT10224

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit 2016

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gezien het advies van de afdeling BDV d.d. 20 november 2015;

gelet op het Mandaatbesluit 2016 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 17 november 2015, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;;

besluiten:

Enig-artikel

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met IX van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 24 november 2015

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers voornoemd,
Voor dezen,
De secretaris,
drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen.

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
I.1A3In de gelegenheid stellen van: a.belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures b.een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenproceduresMedewerkers van de afdelingen 
I.2A5Besluiten tot: a.het In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen b.de aanvraag niet te behandelenMedewerkers van de afdelingen 
I.3A6Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikkingMedewerkers van de afdelingen 
I.4A7Verdagen beslissing op bezwaarschriftenMedewerkers van de afdelingen 
I.5A8Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische wegMedewerkers van de afdelingen 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
II.1PZGB2Verstrekken bewijs van in leven zijnKlantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken  
II.2PZGB3Uitoefenen overige bevoegdheden Wet basisregistratie personen, met uitzondering van de regelgevende bevoegdhedenKlantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en medewerkers Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer 
II.3PZGB6Verstrekken van kiezerspas en volmachtKlantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer 
II.4PZGB7Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureausKlantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken 
II.5PZGB8Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregistersTeamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn, de teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en de teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer.    Klantadviseurs B en C van de Frontoffice Publiekszaken voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken 
II.6PZGB9Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzenKlantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken 
II.7PZGB10Verstrekken van een advies naturalisatieverzoekOndermandaat toegestaan aan de Klantadviseur B en C van de Frontoffice Publiekszaken 
II.8PZGB12Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het NederlanderschapKlantadviseur B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013. 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
III.1PZMZ1Het nemen van beslissingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het terrein van de sociale voorzieningen en inburgering en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulpTeamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken TeamleiderFrontoffice Publiekszaken, 1e lijn Teamleider Kernteams en Regieteam Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken  
III.2PZMZ2Urgentieverklaring woningzoekendeTeamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke ZakenUitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.
III.3PZMZ3a.Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen b.Het afgeven van de gemeentelijke verklaring in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personenTeamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 
III.4PZMZ4Vergoeding voor leerlingenvervoerTeamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken 
III.6PZMZ6GehandicaptenparkeerkaartTeamleider Frontoffice Publiekszaken, 1e lijn 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
IV.1PZRZ1In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern adviesTeamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke ZakenIndien het verzoek ontvankelijk is.
IV.2PZRZ2Huisvestingsvergunning particulierenTeamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn  
IV.3PZRZ4Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluitenSenior beleidsmedewerker Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken en overige beleidsmedewerkers van de Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken 
IV.4PZRZ5Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woningTeamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken 
IV.5PZRZ6StartersleningenTeamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn 

Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
V.1PZMBW1Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken 
V.2PZMBW2Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwangTeamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn, team Ruimtelijke zaken 
V.3PZMBW3Correspondentie betreffende een sloopmeldingTeamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn team Ruimtelijke Zaken 

Bijlage VI Afdeling Interne Dienstverlening

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
VI.1IDV1Bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend: a)het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving b)het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers c)het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie d)het plaatsen van aantekeningen op het brondocument e)het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie f)het verstrekken van een bewijs van inschrijving g)het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd. h)het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie i)het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn j)het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties k)het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening1.Voor de onderdelen a t/m k: senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling IDV. 2.Voor de onderdelen g, h en i: Klantadviseur A, B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken. 

Bijlage VII Afdeling Wijkzaken

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
VII.1WKZMV1Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffenTeamleider Milieu en Verkeer 
VII.2WKZMV2Tijdelijke verkeers- maatregelen Verkeersbesluiten Overige Ontheffingen als bedoeld in artikel 149, eerste lid onder d. van de WegenverkeerswetTeamleider Milieu en Verkeer 
VII.3WKZSTB2Warenmarktverordening Pijnacker-NootdorpMarktmeester 
VII.4WKZVH1Ontheffing straatartiestTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.5WKZVH2Ontheffing bijzonder gebruik van de wegTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.6WKZVH3Vergunning evenementTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.7WKZVH4Vergunning groot evenementTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.8WKZVH5Exploitatievergunning horecagelegenheidTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.9WKZVH6Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluitingTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.10WKZVH7Vergunning speelgelegenheidTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.11WKZVH8Waarmerken verkoopregisterTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.12WKZVH9Ontheffing overige geluidhinder Teamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.13WKZVH10Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.Teamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.14WKZVH11Ontheffing parkeren van reclamevoertuigenTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.15WKZVH12Ontheffing parkeren van grote voertuigenTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.16WKZVH13CollectevergunningTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.17WKZVH14StandplaatsvergunningTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.18WKZVH15Vergunning snuffelmarktenTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.19WKZVH16Vergunning kansspelTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.20WKZVH17Verbieden klein kansspel Teamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.21WKZVH18 Vergunning uitoefenen horecabedrijf of slijtersbedrijfTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.22WKZVH19Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagenTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.23WKZVH20Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uurTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.24WKZVH21Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijdTeamleider Veiligheid en Handhaving 
VII.25WKZVH22Besluiten betreffende de invordering van een dwangsom  Teamleider Veiligheid en Handhaving Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.26WKZVH23Besluiten betreffende de toepassing van een last onder bestuursdwang en de vaststelling van de hoogte van de kosten bij  de toepassing van bestuursdwang bij handhavingTeamleider Veiligheid en HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.27WKZVH24Handhaving krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijnambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluitenTeamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving  Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.28WKZVH25Handhaving bodem inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluitenTeamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving  Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.29WKZVH26Handhaving Woningwet, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten.Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving  Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.30WKZVH27Handhaven wegens strijdig gebruik, inclusief: een besluit in spoedeisend geval een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn,intrekking van bovenstaande besluiten met uitzondering van de overige besluitenTeamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving  Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.31WKZVH28Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn;een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb;intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluitenTeamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving  Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
 VII.32WKZVH29Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief: een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluiten Teamleider Veiligheid en HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.33WKZVH30Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d.Teamleider Veiligheid en HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.34WKZVH31Handhaving horeca, inclusief: een besluit in spoedeisend geval; een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten, met uitzondering van de overige besluitenTeamleider Veiligheid en HandhavingInformatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder
VII.35WKZIBOR1Het verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een wegHet gedogen van het aanleggen, het in stand houden en het opruimen van kabels en leidingen in openbare gemeentegrond. Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte  Met inachtneming van de Algemene Voorwaarden Ondergrondse Infrastructuren
VII.36WKZIBOR2KapvergunningSpoedeisende kapvergunningTeamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte 
VII.37WKZIBOR3Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsenTeamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte 

Bijlage VIII PRIVAATRECHTELIJKE MANDATEN

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
VIII.1PM1Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten onder de grens van de Europese drempelwaardeprojectleiders en budgethouders   medewerkers van de afdelingentot en met een bedrag van € 50.000   voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
VIII.2PM2Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaardemedewerkers van de afdelingen voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure.
VIII.3PM3Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van € 500.000projectleiders     medewerkers van de afdelingen tot en met een bedrag van € 100.000   voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
VIII.4PM4Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000medewerkers van de afdelingen voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
VIII.5PM5Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001medewerkers van de afdelingenvoor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure
VIII.6PM15Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage startersleningsenior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn   Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013 
VIII.7PM27Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Bakenmedewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkzaken 
VIII.8PM29Aansluiten op de gemeentelijke rioleringteamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken 
VIII.9PM30Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken 

Bijlage IX VOLMACHTEN EN MACHTIGINGEN

Nr.GrondslagOnderwerpAanBijzondere voorwaarden
IX.1M1Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan ter zitting in rechtsgedingen en bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepsprocedures tot in alle instanties, tijdens hoorzittingen en bij de Nationale Ombudsmanmedewerkers van de afdelingenInformatieplicht aan afdelingshoofd en directeur
IX.2M3Voor zover niet anders is bepaald, de volgende handelingen voorafgaand aan een besluit door het college of de burgemeester betreffende vergunningplicht of besluiten tot handhaving op grond van de Gemeentewet, bijzondere wetten of plaatselijke verordeningen: a.voeren en ondertekenen van correspondentie en verrichten van handelingen, geen besluit zijnde, b.inwinnen van adviezen; c.uitnodigen voor bijeenkomsten of hoorzittingen; d.goedkeuren van berekeningen.medewerkers van de afdelingen 
IX.3M5Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren, aanmeldformulieren, registratieformulieren en vergelijkbare formulierenmedewerkers van de afdelingen 
IX.4M6Ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben zoals informatieverstrekking, doen van belastingaangiften, accordering saldobiljetten geldleningen, ontvangstbevestigingen, stukken doorzenden die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is, verstrekken van statistische gegevens o.i.d.medewerkers van de afdelingen