Organisatie | Emmen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel briefadres Wet Basisregistratie Personen gemeente Emmen 2016 |
Citeertitel | Beleidsregel briefadres Wet Basisregistratie Personen gemeente Emmen 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Nieuwe beleidsregel
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2016 | Beleid omtrent aanvragen en beoordelen van een briefadres en toezicht en handhaving op de registratie in de gemeentelijke basisregistratie personen. | 27-10-2015 InEmmen, 03-12-2015 | Onbekend. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Emmen,
gelet op de artikelen 1.1, 2.23, 2.38 tot en met 2.42, 2.45, 2.27, 2.52 en 4.17 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP), artikel 29 van het Besluit basisregistratie personen (Besluit BRP), de artikelen 17, 18 en 19 van de Regeling basisregistratie personen (Regeling BRP), artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht, de circulaire briefadres (BPR2013-0000746109) van de minister van BZK van 6 december 2013 en op de circulaire registratie briefadres om veiligheidsredenen waaronder ingeval van verblijf in Blijf-van-mijn-lijf-huizen (BPR2013—0000722005) van 6 december 2013;
overwegende dat het gewenst is om een beleidsregel vast te stellen met betrekking tot de aangifte en registratie van een briefadres om het oneigenlijk gebruik van het briefadres tegen te gaan;
Beleidsregel briefadres Wet Basisregistratie Personen gemeente Emmen 2016
In deze regeling wordt verstaan onder:
Redenen voor de aangifte van een briefadres zijn:
Het is in ieder geval niet mogelijk om ingeschreven te worden op een briefadres, indien:
Artikel 8 Jaarlijkse toetsing briefadres en toetsing na verstreken termijn