Organisatie | Zeist |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling toelage crisispiket 2015. |
Citeertitel | Regeling toelage crisispiket 2015. |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Nieuwe regeling toelage crisispiket. |
Geen
Ambtenarenwet, art. 125, Gemeentewet art. 160
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2015 | 01-07-2015 | 01-01-2020 | N.v.t. | 27-10-2015 GVOP d.d. 10-11-2015 | 105670 |
Artikel 2 Medewerker crisispiket
De ambtenaar wordt door de colleges van de deelnemende gemeenten aangewezen.
Aanwijzing geschiedt uitsluitend indien de ambtenaar voldoet aan de voor deze functie noodzakelijke en aan de door de deelnemende gemeenten vastgestelde functionele eisen en persoonlijke competenties.
De ambtenaar is verplicht deel te nemen aan de piketdienst. Van de ambtenaar wordt verlangd dat hij/zij na alarmering direct met de werkzaamheden start en binnen het daarvoor aangewezen tijdsbestek na alarmering op de plaats van het incident c.q. de plaats waar de werkzaamheden verricht dienen te worden, aanwezig kan zijn.
De piketdienstperiodes worden per kalenderjaar ingeroosterd, waarbij elke ambtenaar in principe een gelijk aantal piketdiensten krijgt toebedeeld.
Het college kan, indien hiervoor gegronde redenen aanwezig zijn, een ambtenaar ontheffen van de verplichting tot deelneming aan de piketdiensten.
Artikel 3 Vergoeding crisispiket en inzet
De hoogte van de bruto-piketvergoeding per piketweek (zonder feestdagen) is afhankelijk van de functie van de ambtenaar in het crisispiket en bedraagt:
Bij een daadwerkelijke inzet van de ambtenaar tijdens een piketdienst ontvangt de ambtenaar tijd voor tijd compensatie.
De piketvergoeding wordt alleen toegekend bij het daadwerkelijk vervullen van piketdiensten. Bij ziekte- of zwangerschap wordt geen vergoeding toegekend. Bij tussentijdse overname van de piketdienst, als gevolg van ziekte, wordt de piketvergoeding naar evenredigheid verdeeld.
De ambtenaar die piketwerkzaamheden uitvoert staat onder leiding van het college van de getroffen gemeente.
Het college van de gemeente waar de ambtenaar is aangesteld, blijft de formele werkgever van de desbetreffende ambtenaar en de rechtspositie van die gemeente blijft van toepassing, ook voor werkzaamheden in het kader van de Wet Veiligheidsregio’s.
In gevallen waarin deze regeling niet, niet voldoende of niet in redelijkheid voorziet, beslissen Burgemeester en Wethouders en/of kunnen nadere voorschriften worden gesteld.
Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 juli 2015 en kan worden aangehaald als de Regeling toelage crisispiket 2015.
Met ingang van de datum inwerkingtreding van de Regeling toelage crisispiket 2015 wordt artikel 23, tweede lid, sub b Bezoldingingsregeling 2007 ingetrokken.
De Regeling toelage crisispiket 2015 is vastgesteld door het College met de Collegebesluitnummer 15cv.00353 d.d. 27 oktober 2015.
In de brief d.d. 5 oktober 2015 (0151582) is de overeenstemming bevestigd over deze regeling met het Georganiseerd Overleg.