Organisatie | Krimpenerwaard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling werktijden gemeente Krimpenerwaard 2015-1 |
Citeertitel | Regeling werktijden gemeente Krimpenerwaard 2015-1 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Op 1 januari 2015 zijn de gemeenten Bergambacht, Nederlek, Ouderkerk, Schoonhoven, Vlist en de gemeenschappelijke regeling GR K5-gemeenten vanwege de herindeling van rechtswege opgeheven. De gemeenten zijn opgegaan in de gemeente Krimpenerwaard. De gemeente Krimpenerwaard dient een nieuwe werktijdenregeling vast te stellen.
Niet van toepassing.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-11-2015 | 01-08-2015 | 01-01-2020 | Nieuwe bijlage A. Regeling is opnieuw vastgesteld. | 03-11-2015 | Onbekend |
Reistijd voor woon-werkverkeer wordt in principe niet aangemerkt als werktijd.
Hetzelfde geldt voor het woon-(bij)scholingsverkeer. In overleg met de leidinggevende kunnen in bij het reizen met OV vooraf afspraken worden gemaakt om in dat geval (een gedeelte) van de reistijd als werktijd aan te merken.
Artikel 11 Bezetting en werkafspraken
Jaarlijks worden tussen de leidinggevende en de medewerker basisafspraken gemaakt over werktijden, verlof en werkplanning binnen het dagvenster, waarbij eerdere afspraken worden geëvalueerd. Deze afspraken worden schriftelijk vastgelegd.
Bijstelling van de afspraken kan tussentijds en in overleg plaatsvinden.
Artikel 12 Buitendagvenstervergoeding
De medewerker die vanwege het dienstbelang buiten het dagvenster werkzaamheden verricht, heeft recht op een buitendagvenstervergoeding. De financiële vergoeding bedraagt per gewerkt uur een percentage van het uurloon. De gewerkte uren buiten het dagvenster worden in tijd gecompenseerd. De medewerker maakt hierover afspraken met de leidinggevende.
Artikel 15 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van deze regeling beslist het college.
Schoonhoven, 3 november 2015
Burgemeester en wethouders van Krimpenerwaard,
de secretaris, mw. mr. M. Plantinga
de burgemeester, mr. T.P.J. Bruinsma
Bijlage A behorende bij de Regeling werktijden gemeente Krimpenerwaard 2015
De bijzondere werktijdenregeling geldt voor medewerkers die geen of heel geringe zeggenschap hebben over hun werktijden; hun werktijden worden eenzijdig vastgelegd.
De bijzondere werktijdenregeling geldt voor de volgende functiegroep(en) of medewerkers:
Afdeling Beheeropenbare ruimte
De bedrijfstijden voor serviceloketten zijn voor de kantoorlocaties als volgt vastgesteld:
Afdeling Vergunningsverlening Toezicht en Handhaving
Gedetacheerde medewerkers bij de Veerdienst Schoonhoven B.V.