Organisatie | Uden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels voucherregeling huishoudelijke hulp toelage Gemeente Uden |
Citeertitel | Beleidsregels Hulpvouchers gemeente Uden |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
N.v.t.
artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-11-2015 | 31-12-2016 | Nieuwe regeling | 25-08-2015 Gemeenteblad 2015-98 | College 25-8-2015 |
Het college van burgemeester en wethouders van Uden
gelet op artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat de gemeente Uden voor 2015 en 2016 een huishoudelijke hulp toelage (hht) van het Rijk ontvangt. Deze middelen worden gebruikt voor een voucherregeling waarmee (aanvullende) hulp en ondersteuning afgenomen kan worden. Dit draagt bij aan het langer behoud van werkgelegenheid voor huishoudelijke hulpen.
Besluit vast te stellen het navolgende:
Beleidsregels voucherregeling huishoudelijke hulp toelage Gemeente Uden
de zorgaanbieder die door de door de gemeente is gecontracteerd voor Hulp bij het huishouden op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning
I de inwoner van de gemeente Uden die een geldige indicatie heeft op grond van de
II de meerderjarige inwoner van de gemeente Uden die bij de gemeente bekend en geregistreerd is als mantelzorger.
III de inwoner van de gemeente Uden die een verzoek om een indicatie heeft ingediend en waarvan de verwachting is dat deze indicatie er gaat komen, maar waarop nog niet beschikt is.
de werkzaamheden die met een voucher kan worden af genomen. Hieronder
Langdurige en onbetaalde zorg die niet in het kader van een hulpverlenend beroep wordt gegeven aan een hulpbehoevende door één of meerdere leden van diens directe omgeving, waarbij de zorgverlening direct voortvloeit uit de sociale relatie. Het gaat hierbij om hulp die de gebruikelijke zorg overstijgt.
Als een belanghebbende niet tevreden is over de handelswijze van aanbieder bij de aanschaf of
verzilvering van de voucher of de hulp en ondersteuning die is geleverd, kan hij hierover een klacht indienen bij aanbieder.