Organisatie | Alphen aan den Rijn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering gemeente Alphen aan den Rijn |
Citeertitel | Procedureregeling functiebeschrijving en functiewaardering gemeente Alphen aan den Rijn |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Artike 3, lid 2, Bezoldigingsregeling Alphen aan den Rijnl
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-09-2015 | 01-01-2020 | Nieuwe regeling | 01-09-2015 Gemeenteblad 9 september 2015, nr. 82758 | 2015/36340, 2015/36406, 2015/36407 en 2015/36408 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Alphen aan den Rijn;
- dat in het Sociaal Plan Herindeling 2014 is vastgelegd dat de gemeente Alphen aan den Rijn per 1 januari 2014 voor het beschrijven en waarderen van functies aansluiting zoekt bij het sectorale functiewaarderingssysteem HR21 en ter zake een licentieovereenkomst heeft gesloten;
- dat het noodzakelijk is dat in lijn met de uitgangspunten van HR21 een nieuwe procedureregeling, afgestemd op een generieke wijze van beschrijven en waarderen, wordt vastgesteld;
Het college van burgemeester en wethouders.
Extern deskundige: een door de systeemhouder (VNG) erkend deskundige inzake de ontwikkeling, toepassing en werking van HR21
Het samenstel van taken en of werkzaamheden dat, afgeleid uit de taakstelling van de organisatie, is opgedragen aan een functiehouder.
De normbeschrijving dan wel de lokale functiebeschrijving die een resultaatgerichte weergave is van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
De ambtenaar als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onder a, van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Alphen aan den Rijn.
Het bepalen van de relatieve functiewaarde van een functiebeschrijving aan de hand van de in HR21 vastgelegde waarderingsmethode.
De volgens de normering van de extern deskundige opgeleide lokale gebruiker die geautoriseerd is om te werken met HR21.
De volgens het format van HR21 lokaal gewijzigde normbeschrijving of toegevoegde (nieuwe) functiebeschrijving.
De generieke functiebeschrijving zoals opgenomen in het normbestand van HR21. De normbeschrijving is voorzien van een vaste waardering (puntenreeks).
ARTIKEL 5: NIEUWE EN GEWIJZIGDE TAKEN
Het bevoegd gezag maakt schriftelijk en gemotiveerd aan de functiehouder bekend welke normbeschrijving of lokale functiebeschrijving het voornemens is aan de functiehouder toe te kennen. In dit voornemen zijn tevens de ingangsdatum en de gevolgen voor de inschaling, het salaris en/of bezoldiging opgenomen.
De functiehouder wordt in de gelegenheid gesteld zijn/haar bedenkingen over de voorgenomen toekenning van de normbeschrijving of lokale functiebeschrijving schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken. De termijn voor het kenbaar maken van de bedenkingen bedraagt drie weken. Het bevoegd gezag legt de bedenkingen voor advies voor aan een extern deskundige. Op verzoek van de functiehouder kan hij/zij door de extern deskundige gehoord worden.
Na het verstrijken van de termijn als bedoeld in het vijfde lid maakt het bevoegd gezag schriftelijk en gemotiveerd aan de functiehouder bekend welke normbeschrijving of lokale functiebeschrijving wordt toegekend en wat hiervan de gevolgen zijn voor de inschaling, het salaris en/of bezoldiging. Tegen dit besluit kan de functiehouder op grond van artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken.
Artikel 6: WIJZIGING VAN DE STRUCTUURVAN DE ORGANISATIE
Bij wijziging van de structuur, taken of doelstellingen van de organisatie stelt het bevoegd gezag op het advies van een gecertificeerde gebruiker vast of de vastgestelde functiebeschrijvingen passend zijn. Het wijzigen of opstellen van nieuwe lokale functiebeschrijvingen verloopt volgens de procedure als beschreven in artikel 2.
Artikel 7: OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN
Het bevoegd gezag kan nadere regels stellen over wat in deze procedureregeling is neergelegd voor zover aard en strekking van deze regeling zich daartegen niet verzet. Indien en voor zover bij nadere regels van deze regeling wordt afgeweken, dient hierover voorafgaand instemming te worden gevraagd aan de ondernemingsraad. Het bepaalde in artikel 27 lid 2 t/m 7 WOR is van overeenkomstige toepassing.
Vastgesteld door he college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alphen aan den Rijn op 1 septemer 2015,
de secretaris, de burgemeester,