Organisatie | Oldebroek |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Protocol Elektronisch Berichtenverkeer Gemeente Oldebroek 2007 |
Citeertitel | Protocol Elektronisch Berichtenverkeer Gemeente Oldebroek 2007 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Toelichting Protocol Elektronisch Berichtenverkeer Gemeente Oldebroek 2007.pdf |
Vaststelling op 12-08-2014 en 18-11-2014.
Onbekend.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-09-2015 | art. 5, lid 2. art. 7, lid 7. | 18-11-2014 Gemeenteblad, 05-09-2015 | 184517, 193238. |
Hoofdstuk 1. Begripsbepaling, reikwijdte en doeleinden
In dit protocol wordt verstaan onder:
Algemene postbus Elektronische postbus welke niet gekoppeld is aan een specifieke medewerker van de gemeente Oldebroek, maar aan de organisatie als geheel of een onderdeel daarvan. Bijvoorbeeld gemeente@oldebroek.nl.
Persoonlijke postbus Elektronische postbus welke gekoppeld is aan een specifieke medewerker van de gemeente Oldebroek.
Gemeentelijk e-mailadres Elektronisch postadres eindigend op @oldebroek.nl.
Gemeentelijke website De internetsite van de gemeente Oldebroek, www.oldebroek.nl.
Elektronische berichten Informatie die langs elektronische weg verzonden wordt. Bij verkeer langs elektronische weg kan men bijvoorbeeld denken aan email berichten, webformulieren en SMS berichten.
Functionele berichten Elektronische berichten die een medewerker uit hoofde van zijn functie ontvangt of verzendt.
Privé berichten Elektronische berichten die een medewerker niet uit hoofde van zijn functie ontvangt of verzendt.
Bestuurlijke berichten Functionele berichten ontvangen of verzonden door of namens een bestuursorgaan. Bijvoorbeeld aanvragen, bezwaarschriften, klachten en zienswijzen.
Niet bestuurlijke berichten Functionele berichten niet ontvangen of verzonden door of namens een bestuursorgaan.
Archiefwaardige berichten Bestuurlijke en niet bestuurlijke berichten die op grond van de archiefwetgeving in aanmerking komen voor bewaring.
Niet archiefwaardige berichten Niet bestuurlijke berichten en privé berichten die op grond van de archiefwetgeving niet in aanmerking komen voor bewaring.
Medewerker Persoon (m/v) met een aanstelling bij of een arbeidsovereenkomst met de gemeente Oldebroek, alsmede stagiaires, inleen/uitzendkrachten, gedetacheerden en overige (externe) medewerkers.
Behandelaar Medewerker die met de afhandeling van het elektronische bericht is belast.
Elektronische aanvragen, bezwaarschriften, klachten, zienswijzen en ingebrekestellingen worden alleen in behandeling genomen wanneer deze verstuurd zijn via het daarvoor bestemde webformulier op de gemeentelijke website. Indien de betreffende dienst of het product niet middels een webformulier wordt aangeboden staat de elektronische weg niet open.
Artikel 6. Ontvangstbevestiging
Voor functionele berichten die binnenkomen via een webformulier op de gemeentelijke website wordt automatisch een technische ontvangstbevestiging verstuurd. Hiermee wordt aangegeven dat het bericht, technisch gezien, in goede orde ontvangen is.
Elektronische aanvragen, bezwaarschriften, klachten, zienswijzen en ingebrekestellingen die niet via het daarvoor bestemde webformulier worden ingediend, worden niet in behandeling genomen. De afzender wordt hierover per omgaande van in kennis gesteld. De termijn van indiening van bezwaarschriften wordt hierdoor niet verlengd.
Hoofstuk 6. Overige bepalingen
Artikel 10. Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin dit protocol niet voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van dit protocol beslist het college van burgemeester en wethouders.