Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Drimmelen

Bezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDrimmelen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006
CiteertitelBezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerppersoneel en organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Intern Bekendgemaakt

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, art. 160.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-06-200701-01-2016Nieuwe Regeling

22-05-2007

Onbekend

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Bezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Drimmelen;

 

gelet op het bepaalde in artikel 3:1, lid 1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

 

gezien het advies van de organisaties van overheidspersoneel van 15 februari 2007;

 

gelet op artikel 160 van de gemeentewet;

BESLUIT:

vast te stellen de navolgende

Bezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006;

I Begripsbepalingen

Artikel 1 begripsbepalingen

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    ambtenaar:

    • 1.

      de ambtenaar in de zin van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

    • 2.

      de werknemer als bedoeld in artikel 2:5 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • b.

    salaris:

    het salaris, als bedoeld in artikel 3:1, lid 2, letter b, van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • c.

    uurloon:

    het uurloon als bedoeld in artikel 1:1, lid 1, letter o van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • d.

    schaal:

    de schaal als bedoeld in artikel 3:1, lid 2, letter a van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen, opgenomen in bijlage Iia (nieuwe salarisstructuur) van die regeling;

  • e.

    maximumsalaris:

    het hoogste bedrag van een salarisschaal;

  • f.

    bezoldiging:

    de bezoldiging, als bedoeld in artikel 3:1, lid 2, letter c van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • g.

    betrekking:

    de betrekking als bedoeld in artikel 1:1, lid 1, letter b van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • h.

    overwerk:

    het overwerk als bedoeld in artikel 1:1, lid 1, letter l, van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • i.

    conversie:

    de vertaling van de waarderingen naar salarisschalen;

  • j.

    volledige betrekking:

    de volledige betrekking als bedoeld in artikel 1:1, lid 1, letter k, van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

  • k.

    beoordeling:

    een schriftelijk oordeel met betrekking tot de wijze van functievervulling op grond van de Regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen;

  • l.

    functieschaal:

    de voor de functie in het kader van de Procedureregeling organieke functiebeschrijving en functiewaardering gemeente Drimmelen geldende salarisschaal.

  • m.

    aanloopschaal:

    een lagere salarisschaal dan functieschaal waarin ambtenaar tijdelijk wordt ingepast indien functie nog niet volledig wordt uitgeoefend.

  • n.

    bovenfunctionele schaal:

    naasthogere salarisschaal boven de functieschaal.

II Salaris

Artikel 2 Recht op salaris

  • 1.

    Het recht op salaris vangt aan met de dag waarop de aanstelling van de ambtenaar ingaat.

  • 2.

    Indien nog niet volledig aan de functie-eisen wordt voldaan kunnen burgemeester en wethouders de ambtenaar in een lagere (aanloop)salarisschaal dan de functieschaal benoemen. De wijze van omzetting van aanloopschaal naar functieschaal vindt plaats overeenkomstig het gestelde in artikel 9.

  • 3.

    Het recht op salaris eindigt, in geval van ontslag, met ingang van de dag waarop het ontslag ingaat.

Artikel 3 Gebroken tijdvak

Wanneer het salaris of een toelage moet worden berekend over een gedeelte van een maand, wordt het bedrag per dag vastgesteld door het maandbedrag te delen door het aantal kalenderdagen van die maand.

Artikel 4 Part-time betrekking

Het salaris van de ambtenaar met een part-time betrekking wordt vastgesteld op een evenredig deel van het salaris dat voor hem zou gelden bij een full-time betrekking.

Artikel 5 Salarisbedragen

De salarissen van de ambtenaren, wier salaris niet bij of krachtens de wet is geregeld, worden vastgesteld op de bedragen volgens de salarisschalen zoals opgenomen bijlage IIa van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen.

Artikel 6
  • 1.

    De toepassing van bijlage IIa van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen vindt plaats conform hetgeen is bepaald in artikel 3:1, derde t/m vijfde lid, van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Drimmelen.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders bepalen met inachtneming van de resultaten van een functiewaarderingsonderzoek en aan de hand van de vastgestelde conversie de voor de functie geldende salarisschaal.

  • 3.

    Burgemeester en wethouders kunnen nadere regels stellen met betrekking tot de uitvoering van een functiewaarderingsonderzoek en de daarbij te hanteren methode.

  • 4.

    De salarissen in de schalen 1 t/m 3 worden niet lager uitbetaald dan de eerste periodiek van schaal 3 met uitzondering van tijdelijke tewerkstellingen in het kader van landelijke maatregelen die het karakter dragen de opneming in het arbeidsproces te bevorderen van personen, die behoren tot een of meer bepaalde groepen.

  • 5.

    Anders dan bij het aanvaarden van passende of gangbare arbeid, dan wel bij wijze van disciplinaire straf, als bedoeld in de Uitwerkingsovereenkomst gemeente Drimmelen, kan zonder voorafgaand ontslag voor een ambtenaar geen salarisschaal gaan gelden met een lager maximumsalaris dan dat van de reeds voor hem geldende salarisschaal.

  • 6.

    Indien een medewerker voor bepaalde tijd wordt benoemd in een functie met een hogere functieschaal bestaat geen recht op een garantieschaal en keert de ambtenaar terug naar de salarisschaal die op hem of haar van toepassing was voor de tijdelijke benoeming.

  • 7.

    Indien in de salarissen van het gemeentepersoneel een wijziging wordt aangebracht welke een algemeen karakter draagt, wordt door burgemeester en wethouders met ingang van de datum waarop die wijziging ingaat, een overeenkomstige wijziging aangebracht in de salarissen van de ambtenaren.

Artikel 7 Periodieke verhoging van het salaris

  • 1.

    Het salaris van de ambtenaar die in aanmerking komt voor een periodieke verhoging op grond van de regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen wordt binnen de voor hem geldende salarisschaal periodiek verhoogd tot het naast hogere bedrag.De periodieke verhoging wordt in principe jaarlijks per 1 januari toegekend.

  • 2.

    Het niet kunnen voldoen aan de termijn van minimaal zes gewerkte kalendermaanden, zoals omschreven in de regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen, betekent dat de periodieke verhoging op een later tijdstip dan 1 januari wordt toegekend.

  • 3.

    Een verhindering wegens ziekte als bedoeld in hoofdstuk 7 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen en de Uitwerkingsovereenkomst gemeente Drimmelen kan van invloed zijn op het tijdstip van toekenning van de periodieke salarisverhoging omdat eerst voldaan moet worden aan de bepalingen op grond van de regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen.

    Bij wijze van uitzondering stuit het niet op bezwaren dat een periodiek wordt toegekend in de situatie dat er sprake is van een arbeidsongeschiktheid langer dan zes maanden in en door de dienst.

Artikel 8 Geen periodieke verhoging

Indien het functioneren van een ambtenaar een sterke mate van verbetering behoeft als uitvloeisel van de beoordeling op grond van de regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen wordt geen periodieke verhoging toegekend.

Artikel 9 Salaris bij bevordering naar hogere schaal

Wanneer de ambtenaar wordt bevorderd naar een salarisschaal met een hoger maximumsalaris, wordt het salaris in de nieuwe schaal vastgesteld op het eerst hogere bedrag in die schaal, waarmee gerealiseerd wordt dat het verschil tussen het nieuwe salaris en het oude salaris van de ambtenaar tenminste 75% bedraagt van het verschil tussen het bedrag dat de ambtenaar laatstelijk genoot en het naasthogere bedrag in die oude schaal, dan wel het naastlagere bedrag in die oude schaal, indien het salaris in de oude schaal reeds overeenkwam met het hoogste bedrag uit die schaal.

Artikel 10 Bovenfunctionele schaal

Op basis van zwaarwegende redenen kunnen burgemeester en wethouders een bovenfunctionele schaal toekennen.

III Overige toelagen en vergoedingen

Artikel 11 Arbeidsmarkttoelage

  • 1.

    Burgemeester en wethouders kunnen in een nadere regeling functies aanwijzen waarbij om redenen van werving of behoud een arbeidsmarkttoelage wordt toegekend. Met de Ondernemingsraad moet overeenstemming zijn bereikt over de aanwijzing van de functies.

  • 2.

    De in het eerste lid bedoelde toelage wordt toegekend voor een tijdvak dat tevoren is vastgesteld, met inachtneming van een maximum van drie jaar.

  • 3.

    De toelage als bedoeld in het eerste lid eindigt op de ingevolge het tweede lid vastgestelde vervaldatum. Wanneer de arbeidsmarktsituatie waarop de toelage is gebaseerd nog steeds bestaat, kan opnieuw voor en maximale periode van 3 jaar een toelage als bedoeld in het eerste lid aan de ambtenaar worden toegekend.

Artikel 12 Overwerkvergoeding

  • 1.

    Aan de ambtenaar wordt ingeval van overwerk een overwerkvergoeding toegekend conform hetgeen is geregeld in artikel 3:2 en artikel 3:2:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling c.q Uitwerkingsovereenkomst gemeente Drimmelen.

  • 2.

    Bij collectief aangewezen brugdagen, Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag geldt bij overwerk het percentage als zijnde voor de uren op zaterdag.

    Artikel 12a (nieuw m.i.v. 1 januari 2008)

Artikel 12a Toelage coördinatie (Nieuw m.i.v. 1 januari 2008

Aan de ambtenaar die is ingepast in een generiek profiel waaraan de module coördinatie, code A, is gekoppeld zoals opgenomen in het functieboek gemeente Drimmelen, wordt maandelijks een toelage toegekend. Uitgaande van een full-time dienstverband( 36 uur per week) bedraagt de toelage bruto € 325,-- per maand. Indien sprake is van een deeltijdbetrekking wordt de toelage naar rato toegekend.

De toelage wordt telkens verhoogd met het percentage contractloonstijging afgesproken binnen de CAO Gemeenten.

Artikel 13 EHBO toelage

Aan de ambtenaar die in het bezit is van een geldig EHBO-diploma wordt maandelijkseen toelage toegekend. De hoogte van deze toelage stemt overeen met het bedragzoals die door Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties voor de sector Rijk wordt vastgesteld.

Artikel 14 BHV toelage

Aan de ambtenaar die in het bezit is van een geldig certificaat bedrijfshulpverlening wordt maandelijks een toelage toegekend. De hoogte van deze toelage stemt overeen met het bedrag zoals die door Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties voor de sector Rijk wordt vastgesteld.

Artikel 15 Toelage onregelmatige dienst

  • 1.

    Aan de ambtenaar die anders dan bij wijze van overwerk, nu en dan, regelmatig of voortdurend arbeid verricht op andere tijden dan op de dagen maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 18 uur, wordt een toelage toegekend.

     

  • 2.

    De toelage bedraagt per gewerkt uur een percentage van het voor de ambtenaar geldende salaris per uur en wel:

    • a.

      20% voor de uren op maandag tot en met vrijdag tussen 6 en 8 uur en tussen 18 en 22 uur;

    • b.

      40% voor de uren op maandag tot en met vrijdag tussen 0 en 6 uur en tussen 22 en 24 uur;

    • c.

      voor de uren op zaterdag:

      45% voor de uren tussen 00.00 en 18.00 uur;

      70% voor de uren tussen 18.00 en 24.00 uur;

    • d.

      70% voor de uren op zondag;

    • e.

      100% voor de uren op de feestdagen genoemd in artikel 4:2:1, derde lid van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen;

    • f.

      bij collectief aangewezen brugdagen, Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag geldt het percentage als zijnde voor de uren op zaterdag.

       

  • 3.

    Voor de in de vorige leden genoemde morgen- en avonduren wordt de toelage slechts toegekend, indien de arbeid is verricht buiten de algemeen vastgestelde werktijden.

  • 4.

    In afwijking van het tweede en derde lid kan het bevoegd gezag een vaste toelage toekennen.

     

  • 5.

    De toelage, bedoeld in het vierde lid, wordt vastgesteld aan de hand van het bepaalde in het tweede en derde lid en de mate waarin de ambtenaar zich ingevolge een schriftelijke aanwijzing van het bevoegd gezag onregelmatige diensten verricht. De toelage wordt aangepast indien zich wijzigingen voordoen in de berekeningsgrondslag daarvan.

     

  • 6.

    In bijzondere gevallen kan door burgemeester en wethouders een regeling worden getroffen welke het bepaalde in dit artikel aanvult of daarvan afwijkt.

     

  • 7.

    De ambtenaar die de toelage, als bedoeld in lid 4, tenminste gedurende één jaar heeft genoten, krijgt bij ziekte van langer dan 30 aaneengesloten kalenderdagen de toelage doorbetaald gedurende maximaal een aaneengesloten periode van 12 maanden.

Artikel 16 Inconveniëntentoelage

  • 1.

    Aan de ambtenaar die werkzaamheden verricht die naar aard of omstandigheden als zwaar en onaangenaam kunnen worden aangemerkt, wordt een tijdelijke toelage verstrekt.

  • 2.

    De toelage wordt voor iedereen te rangschikken onder lid 1, vastgesteld op 2% van het bruto maandsalaris.

  • 3.

    De ambtenaar die de toelage, als bedoeld in lid 2, tenminste gedurende één jaar heeft genoten, krijgt bij ziekte van langer dan 30 aaneengebonden kalenderdagen de toelage doorbetaald gedurende maximaal een aaneengesloten periode van 12 maanden.

  • 4.

    De ambtenaar die, voorafgaand aan de ingangsdatum van deze regeling, recht had op een hogere toelage dan in deze regeling aan hem wordt toegekend, houdt het recht op die hogere toelage. Dit recht blijft alleen bestaan zolang de ambtenaar dezelfde werkzaamheden blijft uitvoeren. De hogere toelage wordt vastgesteld op het gemiddeld uitbetaalde bedrag aan vergoeding vuile arbeid over de kalenderjaren 1999 en 2000, verhoogd met het bedrag van de rijwieltoelage op jaarbasis zoals deze gold op per 1 januari 2001 De hogere toelage stijgt niet mee met de loonontwikkeling.

  • 5.

    In bijzondere gevallen kan door burgemeester en wethouders een regeling worden getroffen welke het bepaalde in dit artikel aanvult of daarvan afwijkt.

Artikel 17 Toelage bereikbaarheid- en beschikbaarheid (consignatie)

  • 1.

    Een ambtenaar die buiten de werktijden die voor hem gelden, in opdracht van het bevoegd gezag zich nu en dan, regelmatig of voortdurend bereikbaar en beschikbaar moet houden om bij oproep arbeid te gaan verrichten, wordt een toelage toegekend.

  • 2.

    De toelage bedraagt per uur bereikbaarheid en beschikbaarheid een percentage van het voor de ambtenaar geldende salaris per uur oftewel:

    • a.

      5% voor de uren op maandag tot en met vrijdag;

    • b.

      10% voor de uren op zaterdag en zondag en op de feestdagen genoemd in artikel 4:2:1, derde lid van de Uitwerkingsovereenkomst;

    • c.

      bij collectief aangewezen brugdagen, Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag geldt het percentage als zijnde voor de zaterdag.

  • 3.

    De op basis van het tweede lid berekende toelage wordt verhoogd met 100% over de uren waarop aan de opgedragen bereikbaarheid en beschikbaarheid een extra plaatsgebondenheid op of rond de plaats van tewerkstelling is verbonden.

  • 4.

    In afwijking van het tweede en derde lid kan het bevoegd gezag een vaste toelage toekennen.

  • 5.

    De toelage, bedoeld in het vierde lid, wordt vastgesteld aan de hand van het bepaalde in het tweede en derde lid en de mate waarin de ambtenaar zich ingevolge een schriftelijke aanwijzing van het bevoegd gezag bereikbaar en beschikbaar pleegt te moeten houden. De toelage wordt aangepast indien zich wijzigingen voordoen in de berekeningsgrondslag daarvan.

  • 6.

    De ambtenaar die de toelage, als bedoeld in lid 5, tenminste gedurende één jaar heeft genoten, krijgt bij ziekte van langer dan 30 aaneengesloten kalenderdagen de toelage doorbetaald gedurende maximaal een aaneengesloten periode van 12 maanden.

  • 7.

    De ambtenaar die 60 jaar of ouder is, is niet verplicht deel te nemen aan bereikbaarheid- en beschikbaarheidsdiensten.

  • 8.

    In bijzondere gevallen kan door burgemeester en wethouders een regeling worden getroffen welke het bepaalde in dit artikel aanvult of daarvan afwijkt.

Artikel 18 Afbouwtoelage

  • 1.

    Aan de ambtenaar wiens bezoldiging, als gevolg van het buiten zijn toedoen beëindigen of verminderen van een toelage als bedoeld in de artikelen 11, 15,16 en 17 een blijvende verlaging ondergaat, wordt door burgemeester en wethouders een aflopende toelage toegekend, indien de ambtenaar de tijdelijke toelage - als bedoeld in artikelen 11, 12a, 15,16 en 17 - direct voorafgaande aan het tijdstip van vorenbedoelde beëindiging of vermindering ervan, gedurende ten minste twee jaren zonder wezenlijke onderbreking heeft genoten.

  • 2.

    In afwijking van het bepaalde in het eerste lid wordt aan de ambtenaar van 60 jaar of ouder wiens bezoldiging als gevolg van het buiten zijn toedoen beëindigen of verminderen van een toelage als bedoeld in artikelen 11,12a,15,16 en 17 - een blijvende verlaging ondergaat, een blijvende toelage toegekend, indien de ambtenaar de toelage - als bedoeld in artikelen 11, 12a, 15,16 en 17- direct voorafgaande aan het tijdstip van vorenbedoelde beëindiging of vermindering ervan gedurende ten minste 10 jaren zonder wezenlijke onderbreking heeft genoten. Voor de toepassing van voorgaande leden wordt onder wezenlijke onderbrekingverstaan een onderbreking van langer dan drie maanden.

  • 3.

    De afbouwtoelage kent het volgende verloop:

    • a.

      het eerste halfjaar ontvangt de ambtenaar 100% van de daling die het gevolg is van het vervallen van de toelagen;

    • b.

      het tweede halfjaar ontvangt de ambtenaar 75% van de daling die het gevolg is van het vervallen van de toelagen;

    • c.

      het derde halfjaar ontvangt de ambtenaar 50% van de daling die het gevolg is van het vervallen van de toelagen;

    • d.

      het vierde halfjaar ontvangt de ambtenaar 25% van de daling die het gevolg is van het vervallen van de toelagen.

  • 4.

    De hoogte van toelagen als basis voor de afbouwtoelage geldt het gemiddelde per jaar van de ontvangen toelagen over de 2 direct voorafgaande kalenderjaren.

IV Overige bepalingen

Artikel 19

Voor gevallen waarin deze regeling niet of niet naar billijkheid voorziet, treffen burgemeester en wethouders een bijzondere regeling.

Artikel 20 Slotbepalingen

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op 1 juni 2007 en kan worden aangehaald als de “Bezoldigingsregeling gemeente Drimmelen 2006”;

  • 2.

    De salarisverordening gemeente Drimmelen vastgesteld d.d. 8 januari 2002 en sedertdien gewijzigd wordt met ingang van 1 juni 2007 ingetrokken.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders

van 22 mei 2007

mr. C.M.G.H. Wortel

secretaris

drs. G.L.C.M. de Kok

burgemeester

Toelichting

Toelichting bezoldigingsregeling

 

1 Algemeen

De laatste vastgestelde bezoldigingsverordening dateert van januari 2002 en dient vanwege velerlei mutaties dringend aangepast te worden. Voorzover gewenst worden in deze toelichting de wijzigingen nader toegelicht.

 

Begripsbepalingen

 

Artikel 1

Bij onderdeel a wordt onder ambtenaar ook gerangschikt de griffier en de op de griffie werkzame personen.

Bij onderdeel d kan de toevoeging “bijlage II (oude salaristructuur)” komen te vervallen omdat alle medewerkers volgens bijlage IIa (nieuwe salaristructuur) worden gesalarieerd.

Het begrip “gevonden rangorde” in onderdeel i dient te vervallen omdat in onze organisatie sprake is van “waarderingen” overeenkomstig de

Procedureregeling Organieke functiebeschrijving en functiewaardering.

Bij onderdeel k wordt de basis verduidelijkt waarop het schriftelijk oordeel metbetrekking tot de wijze van functievervulling (beoordeling) is gebaseerd.

Onderdeel l is geactualiseerd nu sinds 1 januari 2005 de nieuwe Procedureregeling Organieke functiebeschrijving en functiewaardering van toepassing is.

Onderdeel n blijft van toepassing met dien verstande dat toekenning alleen kan plaats vinden om zwaarwegende redenen en niet meer op basis van het lokale flexibele beloningsbeleid.

 

II Salaris

 

Artikel 2, lid 2

Met de toevoeging van de derde volzin wordt verduidelijkt hoe de technische omzetting van aanloopschaal naar functieschaal plaatsvindt.

Artikel 5 en artikel 6, 1e lid

Zie toelichting onder begripsbepalingen onder d.

 

Artikel 6, 2e lid

De 2e volzin komt te vervallen omdat het niveau van de functie van gemeentesecretaris vanaf 1 januari 2005 wordt bepaald aan de hand van de Procedureregeling Organieke functiebeschrijving en functiewaardering.

 

Artikel 6, 6e lid

Dit lid geeft wat van toepassing is indien een loopbaantraject voor bepaalde tijd niet omgezet wordt in onbepaalde tijd en waarbij tegelijkertijd sprake is van een teruggang naar het oude functieniveau.

 

Artikel 6, 7e lid

De 2e volzin kan komen te vervallen omdat dit al in hoofdstuk 12, 6e lid van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Drimmelen is geregeld.

 

Artikel 7

De tekst van dit artikel sluit nu aan op de uitkomsten van de besluitvorming op grond de Regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen, zoals sedert 16 november 2004 van toepassing. Bovendien wordt nu nog duidelijker aangegeven dat aan het toekennen van een periodiek een beoordeling ten grondslag moet liggen waarbij minimaal sprake is van zes gewerkte kalendermaanden. De datum van 1 september verhoudt zich niet met deze systematiek en komt hiermede te vervallen.

 

Artikel 8

De tekst is verduidelijkt in de situatie dat er sprake is van het niet toekennen van een periodiek.

 

Artikel 9

In het artikel is de tekst verwijderd voorzover dit betrekking had op de technische omzetting bij bevordering naar een hogere salarisschaal op grond van bijlage II “oude salaristructuur”. Zie voorts opmerking bij begripsbepaling onder d.

 

Artikel 10

Hiervoor wordt verwezen naar hetgeen bij de begripsbepalingen al wordt aangehaald.

 

Artikel 11 (oud)

Dit artikel kan vervallen omdat de mogelijkheid van toekenning van een persoonlijke toelage al is geregeld in artikel 3:7:8 van de Uitwerkingsovereenkomst gemeente Drimmelen.

 

Artikel 11 (nieuw)

De maximering van 10% van het voor de ambtenaar geldende salaris is komen te vervallen. Voorts wordt in het vervolg bij het beëindigen van de toeslag een afbouwregeling toegepast.

 

Artikel 12a

Dit artikel realiseert het toekennen van een toelage aan de ambtenaar die is ingepast in een generiek profiel waaraan de module coördinatie is gekoppeld.

Artikel 14 (oud)

Dit artikel is komen te vervallen omdat, met instemming OR, bij notulering onverkort de regels omtrent overwerk kunnen worden toegepast.

 

Artikel 14 (nieuw)

Om praktische wordt er voor gekozen om de toelage bhv in het vervolg maandelijks toe te kennen in plaats van één maal per jaar.

 

Artikel 15 (nieuw, lid , letter c

De aanpassing is het gevolg van het collegebesluit van 15 oktober 2002 waarbij met instemming van de OR is besloten om het percentage van 25% voor de uren tussen 08.00 en 18.00 uur te wijzigen in 45%.

 

Artikel 16 (nieuw)

In lid 1 is de tekst “als onderdeel van zijn functiebeschrijving” komen te vervallen omdat bezwarenomstandigheden sec niet in de functiebeschrijving wordt opgenomen.

 

Artikel 18 (nieuw)

Het oude lid 3 is komen te vervallen omdat tekst in het bestaande lid 2 al staat vermeld.

Het nieuwe lid 3 geeft thans een verduidelijking van de nadere regels die het college moet vaststellen rond de afbouwtoelage.

 

Artikel 21 (oud)

De nieuwe tekst , overgeheveld naar artikel 7, 3e lid, is aangepast aan de voorwaarden waaraan moet zijn voldaan om voor het toekennen van een periodieke verhoging overeenkomstig de regeling beoordelingsgesprekken gemeente Drimmelen.