Besluit van het Algemeen Bestuur en het Dagelijks Bestuur van de Omgevingsdienst Regio Nijmegen, inhoudende de vaststelling van de instructies van de secretaris van de Omgevingsdienst Regio Nijmegen.
Het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst Regio Nijmegen;
Gelet op artikel 25 van de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Regio Nijmegen;
Besluit vast te stellen de:
Instructie Secretaris Omgevingsdienst Regio Nijmegen 2013
Artikel 1: Begripsomschrijvingen
In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
- a.
Bestuur: het Algemeen Bestuur en het Dagelijks Bestuur van de Omgevingsdienst;
- b.
Dagelijks Bestuur: het Dagelijks Bestuur van de Omgevingsdienst;
- c.
Secretaris: de secretaris van de Omgevingsdienst, bedoeld in artikel 25 van de regeling;
- d.
Omgevingsdienst: de Omgevingsdienst Regio Nijmegen, bedoeld in artikel 3 van de regeling;
- e.
Regeling: de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Regio Nijmegen.
Artikel 2: Taken en verantwoordelijkheden ter ondersteuning van het bestuur
- 1.
De secretaris is verantwoordelijk voor een goede voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur.
- 2.
De secretaris draagt er gevraagd en ongevraagd zorg voor dat de leden van het bestuur over de informatie kunnen beschikken die zij nodig hebben om hun functie naar behoren uit te kunnen oefenen.
- 3.
De secretaris draagt zorg voor een gedegen en tijdige advisering aan het bestuur. Hij adviseert het bestuur ten behoeve van de door het bestuur te nemen besluiten.
- 4.
De secretaris is verantwoordelijk voor een snel en adequaat verloop van voor het proces van besluitvorming noodzakelijke procedures en bevordert een voortvarende uitvoering van de besluiten van het bestuur.
- 5.
De secretaris draagt er zorg voor dat de door het bestuur genomen besluiten worden vastgelegd in een besluitenlijst, van de vergaderingen een verslag wordt gemaakt en dat een presentielijst wordt bijgehouden.
- 6.
De secretaris draagt er zorg voor dat vanuit de Omgevingsdienst afgeronde adviezen en voorstellen worden voorbereid ten behoeve van het bestuur.
- 7.
De secretaris ziet er op toe dat de aan het bestuur voor te leggen voorstellen voldoen aan de eisen van helderheid, volledigheid, innerlijke consistentie, algemeen juridische kwaliteit en in overeenstemming zijn met het algemene beleid.
Artikel 3: Afwezigheid en bereikbaarheid
De secretaris stelt, bij afwezigheid van ten minste een kalenderweek, de voorzitter van het bestuur hiervan in kennis en zorgt voor een adequate vervanging.
Artikel 4: Slotbepalingen
Dit besluit wordt aangehaald als Instructie secretaris Omgevingsdienst Regio Nijmegen 2013.
Artikel 5: Bekendmaking en inwerkingtreding
- 1.
Dit besluit wordt bekendgemaakt conform de bepalingen uit de Algemene wet bestuursrecht;
- 2.
Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op de dag van bekendmaking.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van het Algemeen Bestuur van 11 maart 2013.
De voorzitter, de secretaris,
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van het Dagelijks Bestuur van 17 januari 2013.
De voorzitter, de secretaris,
--------------------------------------------------------------------------------------------------------