Organisatie | Limburg |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Privacy Reglement Provincie Limburg 2011 |
Citeertitel | Privacy Reglement Provincie Limburg 2011 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | personeelsbeleid |
Geen
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-04-2011 | nieuwe regeling | 29-03-2011 Provinciaal Blad, 2011, 37 | onbekend |
Persoonsgegevens: gegevens die informatie kunnen verschaffen over een identificeerbare natuurlijke persoon; I) Functioneel applicatiebeheerder: de persoon die zorgt voor het beheer en de update van het registratiesysteem; m) Systeembeheerder: degene die is aangesteld als beheerder in het kader van de informatieverzorging en het systeemonderhoud.
Dit reglement is van toepassing op alle geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerkingen van persoonsgegevens van de betrokkene in dienst van of werkzaam ten behoeve van de provincie Limburg en die samenhangen met het toegangscontrolesysteem dan wel het track en tracesysteem dan wel het cameratoezichtsysteem.
De registratie in het toegangscontrolesysteem wordt uitsluitend gebruikt voor de volgende doeleinden:
Artikel 4: Opgenomen persoonsgegevens
De registratie in het toegangscontrolesysteem kan ten hoogste de volgende (bijzondere) persoonsgegevens bevatten naam, voorvoegsel, initialen, roepnaam, aanhefnaam, geslacht, afdeling, cluster, programma, functie, werkplek/kamernummer, telefoonnummer, e-mailadres, nummer gouvernementspas, pasfoto, registratienummer PI MS.
Artikel 7: Toegang tot de registratie
Artikel 8: Verstrekking van persoonsgegevens
Voorts kunnen gegevens door de verantwoordelijke of namens de verantwoordelijke door de algemeen directeur worden verstrekt aan overheids- en semi-overheidsorganen in het kader van de aan hen opgedragen uitvoering van wetten en regelingen. Voor zover het verstrekken van deze gegevens niet noodzakelijk is voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak door het desbetreffende overheidsorgaan zal de betrokkene(n) eerst om schriftelijke toestemming worden gevraagd.
De procedure van de uitoefening van het correctierecht is als volgt:
Als er tussen de intern beheerder en verzoeker een blijvend verschil van mening is ontstaan over een correctieverzoek, staat voor beiden de mogelijkheid open om advies te vragen aan de Commissie van Toezicht. Mocht ook dit advies niet tot een oplossing leiden dan kunnen beiden binnen twee weken na ontvangst van het advies een bezwaarschrift indienen bij de verantwoordelijke.