Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sittard-Geleen

Ondermandaat aan de medewerker Backoffice GBA, Team KCC en Burgerzaken. Cluster Dienstverlening.

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSittard-Geleen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaat aan de medewerker Backoffice GBA, Team KCC en Burgerzaken. Cluster Dienstverlening.
CiteertitelOndermandaat aan de medewerker Backoffice GBA, Team KCC en Burgerzaken. Cluster Dienstverlening.
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpondermandaat

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

21-07-2015nieuwe regelgeving

14-07-2015

Electronisch Gemeenteblad, Jaargang 2015, Nr. 65596 dd 20 juli 2015

14072015

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De medewerker Backoffice GBA heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden:

    • ·

      uitoefenen van bevoegdheden, waaronder het nemen van besluiten, dan wel uitvoering geven aan taken bij of krachtens de

      • o

        Wet basisregistratie personen (BRP) (met uitzondering van artikel 2.60), alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s), uitvoeringsregelgeving en beleidsregels;

      • o

        Wegenverkeerswet en reglement rijbewijzen;

      • o

        Paspoortwet en PUN Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001);

      • o

        Kieswet en Kiesbesluit;

      • o

        het in ontvangst nemen van reisdocumenten;

      • o

        aanvragen VOG;

      • o

        uitvoeren van de Rijkswet op het Nederlanderschap en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap (m.u.v. art 11 en 12 BvvN);

      • o

        de Wet op de Lijkbezorging.

    • ·

      verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

    • ·

      doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);

    • ·

      stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);

    • ·

      in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);

    • ·

      verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

       

    tenzij bij wet anders is bepaald

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • ·

    Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator backoffice burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teammanager of de coördinator backoffice burgerzaken vervangen.

Artikel 5. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.

  • 3.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 21-02-2014, gepubliceerd op 05-03-2014, ingetrokken.

Sittard-Geleen, 14 juli 2015

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,

namens dezen / namens deze,

Hoofd Dienstverlening,

A.J.S. Daemen

Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.

Voor akkoord:

Mr. J.H.J. Höppener