Organisatie | Hellevoetsluis |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Piketdienstregeling voor de ambtenaar OvdBZ |
Citeertitel | Piketdienstregeling OvdBZ |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2015 | 01-01-2015 | Nieuwe regeling | 23-12-2014 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van Hellevoetsluis;
overwegende dat met ingang van 1 januari 2015 de nieuwe werktijdenregeling zal worden ingevoerd en het noodzakelijk is een nieuwe piketregeling vast te stellen aangezien aanvullende bepalingen dienen te worden opgenomen voor zover de standaardregeling op de officier van dienst Bevolkingszorg van toepassing is;
dat over dit besluit overeenstemming is bereikt in de commissie voor het georganiseerd overleg in de vergadering van 2 december 2014;
gelet op artikel 160, lid 1, sub c van de gemeentewet en artikel 3,3A van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Hellevoetsluis 2007.
Vast te stellen de navolgende piketdienstregeling voor de ambtenaar OvdBZ.
In deze regeling wordt verstaan onder:
Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Hellevoetsluis 2007.
de ambtenaar die door of namens het college is aangewezen om piketdienst te verrichten volgens deze regeling, dan wel op grond van artikel 15.1.11 van de AGH is aangewezen.
regeling als bedoeld in artikel 4:3 Arbeidsvoorwaarden-regeling Gemeente Hellevoetsluis 2007 die geldt voor ambtenaren die geen volledige regelruimte hebben voor hun werktijden.
regeling als bedoeld in artikel 4:2 Arbeidsvoorwaarden-regeling Gemeente Hellevoetsluis 2007, die geldt voor ambtenaren die zelf regelruimte hebben voor hun werktijden.
tijden waarbinnen de ambtenaar zijn werkzaamheden verricht. Het dagvenster loopt van maandag tot en met vrijdag tussen 07.00 uur en 22.00 uur.
de met de leidinggevende overeengekomen werktijden. Werktijden overeenkomstig artikel 4.2, lid 3 AGH.
de tijdsduur waarin de ambtenaar zich binnen en/of buiten de voor hem vastgestelde werktijd (bijzondere regeling) of binnen of buiten zijn overeengekomen werktijden (standaard regeling) beschikbaar moet houden.
de tijdsduur waarin de ambtenaar zich binnen en/of buiten de voor hem vastgestelde werktijd (bijzondere regeling) of binnen of buiten zijn overeengekomen werktijden (standaard regeling) beschikbaar moet houden voor het Gemeentelijke Beleidsteam.
Gecoördineerde Regionale Incidentenbestrijdingsprocedure.
Multi Model Alarmeringsregeling Rotterdam-Rijnmond.
de tijdsduur waarin de ambtenaar zich binnen en/of buiten de voor hem vastgestelde werktijd (bijzondere regeling) of binnen of buiten zijn overeengekomen werktijden (standaard regeling) beschikbaar moet houden voor het Regionaal Operationeel Team.
Onverminderd het bepaalde in het tweede lid bedraagt de piketvergoeding per uur 16% van het voor de ambtenaar geldende uurloon, voor zover deze vallen op zondag, of een daarmee gelijkgestelde dag, zoals genoemd in artikel 4.5, derde lid van de AGH en iedere andere dag die door het college wordt aangewezen. De piketvergoeding bedraagt op andere dagen per uur 10% van het voor de ambtenaar geldende uurloon.
De ambtenaar die wegens ziekte verhinderd is zijn betrekking te vervullen en daardoor geen piketdiensten kan verrichten, heeft aanspraak op doorbetaling van de piketvergoeding indien hij die piketdiensten verrichtte volgens een regelmatig periodiek rooster.
De hoogte van de piketvergoeding wordt berekend over het gemiddelde bedrag dat is uitgekeerd over zes kalendermaanden voorafgaande aan de datum waarop die verhindering is ontstaan.
De hoogte van de afbouwtoelage bedraagt de eerste zes maanden 75% van de verloren piketvergoeding en wordt vervolgens in twee tijdvakken van zes maanden teruggebracht naar 50% en 25% van de verloren piketvergoeding. De verloren piketvergoeding is in het geheel afgebouwd na het verstrijken van het laatste tijdvak van zes maanden.
Artikel 10 bijzondere regeling
Wanneer tijdens een piketdienst de ambtenaar die is ingedeeld in de bijzondere regeling buiten de voor hem vastgestelde werktijden daadwerkelijk werkzaamheden moet verrichten wordt voor die werkzaamheden een vergoeding verleend overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.2.1 van de AGH indien de ambtenaar is ingedeeld in de bijzondere regeling.
De vergoeding wordt berekend vanaf het tijdstip waarop de oproep plaatsvindt tot het tijdstip van terugkeer van de ambtenaar naar zijn woning of standplaats waarbij de vastgestelde werktijden buiten beschouwing worden gelaten, indien de in het eerste lid bedoelde werkzaamheden binnen die werktijden aansluiten.
Wanneer tijdens een piketdienst de ambtenaar die is ingedeeld in de standaardregeling buiten zijn overeengekomen werktijden daadwerkelijk werkzaamheden moet verrichten wordt voor zover die werkzaamheden binnen het dagvenster vallen een compensatie in tijd verleend en een vergoeding overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.8 van de AGH toegekend voor zover die werkzaamheden buiten het dagvenster vallen..
De compensatie in tijd en/of de vergoeding worden berekend vanaf het tijdstip waarop de oproep plaatsvindt tot het tijdstip van terugkeer van de ambtenaar naar zijn woning of standplaats waarbij de overeengekomen werktijden buiten beschouwing worden gelaten, indien de in het eerste lid bedoelde werkzaamheden binnen die werktijden aansluiten.