Organisatie | Zaanstad |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Werktijdenregeling Gemeente Zaanstad |
Citeertitel | Werktijdenregeling Gemeente Zaanstad |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | werktijdenregeling |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-06-2014 | 01-06-2014 | Onbekend | 13-05-2014 Gemeenteblad 2014, nr. 30534 | 2014/107416 |
Wijzigingen in de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Zaanstad (AGZ) als gevolg van de LOGA circulaire ECCVA/U201300476 van 4 juli 2013
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zaanstad;
gelet op artikel 160, lid 1 sub c van de Gemeentewet
besluit vast te stellen de volgende wijzigingen van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Zaanstad:
Werktijdenregeling Gemeente Zaanstad
Deze regeling is een nadere uitwerking van de werktijdenregeling in hoofdstuk 3 en 4 AGZ. Daarnaast zijn in de “Regeling en nota flexibele invulling 36-urige werkweek” afspraken vastgelegd over het opbouwen van compensatie-uren.
Paragraaf 1 Algemene bepalingen
De bijzondere regeling (paragraaf 3), als bedoeld in hoofdstuk 4, paragraaf 2 van de AGZ, is van toepassing op medewerkers die op wisselende tijden volgens rooster werken, waarvoor de individuele werktijden eenzijdig door de werkgever worden vastgesteld. De werkgever bepaalt welke functiegroep(en) onder de bijzondere regeling vallen. In Bijlage A van deze regeling zijn functies opgenomen die op datum inwerkingtreding van deze regeling onder de bijzondere regeling vallen.
Voor alle medewerkers is de Arbeidstijdenwet van toepassing, met uitzondering waar in de AGZ is afgeweken. De Arbeidstijdenwet bevat algemene bepalingen over werktijden en pauzes, en specifieke bepalingen voor medewerkers jonger dan 18 jaar en vrouwelijke medewerkers die zwanger of pas bevallen zijn.
Paragraaf 2 De Standaardregeling
Artikel 3 Basisafspraken werktijden
Het maken van basisafspraken over de werktijden, verlof en werkplanning van een medewerker vormt een vast gespreksonderwerp tijdens de gesprekken in het kader van de cyclus functioneren- en beoordelen (“de RGA-cyclus”). Gemaakte afspraken worden vastgelegd. Zonodig worden de afspraken tussentijds in overleg bijgesteld.
Paragraaf 3 De bijzondere regeling
Medewerkers in de bijzondere regeling kunnen conform de bepalingen in de AGZ en de Bezoldigingsverordening aanspraak maken op de overwerkvergoeding (artikel 3:2 AGZ en artikel 19 Bezoldigingsverordening), toelage onregelmatige dienst (artikel 3:3 AGZ en artikel 20 Bezoldigingsverordening), beschikbaarheidsvergoeding (artikel 3:3A AGZ en artikel 21 Bezoldigingsverordening) en verschuivingsvergoeding (artikel 3:4 AGZ).