Organisatie | Alphen aan den Rijn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening interne klachtenbehandeling gemeente Alphen aan den Rijn 2002 |
Citeertitel | Verordening interne klachtenbehandeling gemeente Alphen aan den Rijn 2002 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Per 1 juni 2015 is het gedeelte van deze verordening, dat betrekking had op de klokkeluidersregeling 2002, ingetrokken
Algemene wet bestuursrecht
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2015 | 01-01-2016 | Vaststelling door de gemeenteraad op 21 februari 2002, ingaande 17 april 2002; 1e wijziging: artikel 1, lid 2 besluit 27 september 2007, ingaande 1 september 2007; 2e wijziging: artikel 5, lid 2, besluit 30 juni 2011, ingaande 1 augustus 2011 | 03-03-2015 2e wijziging: Witte Weekblad 20 juli 2011, intrekking klokkeluidersregeling 2002: Gemeenteblad 15 mei 2015, nr. 42527, ingaande 1 juni 2015 | 2011/17992 |
Behandeling van mondelinge klachten
In de ontvangstbevestiging van het klaagschrift als bedoeld in artikel 9:6 van de wet, wordt ver-meld welke persoon of functionaris de klacht in behandeling heeft.
In de kennisgeving als bedoeld in artikel 9:12, eerste en tweede lid van de wet wordt in ieder geval melding gemaakt van de mogelijkheid dat door klager een klacht kan worden ingediend bij de ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken, indien sprake is van een gedraging als bedoeld in de Verordening op de ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken. Of er sprake is van een gedraging als bedoeld in genoemde verordening staat uitsluitend ter beoordeling van die ombudsman.
Burgemeester en wethouders dragen er zorg voor dat voor de uitvoering van de interne klacht-behandeling overeenkomstig de bepalingen van deze regeling en met inachtneming van het bepaalde in hoofdstuk 9 van de wet een interne instructie wordt opgesteld.