Organisatie | Bronckhorst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling attenties bij rouw en trouw griffier en griffiemedewerkers |
Citeertitel | Regeling attenties bij rouw en trouw griffier en griffiemedewerkers |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2015 | 01-01-2015 | Nieuwe regeling | 23-04-2015 GVOP, 4 mei 2015 | Z67807 RD15-00851 |
Behorende bij raadsvoorstel met nummer: Z67807\RD15-00851
De raad van de gemeente Bronckhorst;
gelezen het voorstel van het college van b en w van 3 februari 2015;
gelet op het schriftelijke overleg van de werkgeverscommissie;
De regeling 'attenties rouw en trouw' inclusief uitvoeringsregeling
met terugwerkende kracht per 1 januari 2015 vast te stellen voor de griffier en de medewerkers van de griffie.
bij een dienstverband van 25 of 40 jaar bij deze gemeente worden bloemen aangeboden ter waarde van max € 25,- (incl bezorgkosten) en een cadeau ter waarde van € 250,- . Voor een dienstjubileum van 25 of 40 jaar wordt in overleg met de leidinggevende en de medewerker een bijeenkomst (receptie), koffiemoment of lunch georganiseerd;
bij ontslag na een dienstverband langer dan 5 jaar worden bloemen ter waarde van max € 25,- (incl bezorgkosten) aangeboden en een cadeau ter waarde van € 15,- per dienstjaar. Tevens wordt in overleg met de leidinggevende en de medewerker een bijeenkomst (receptie), koffiemoment of lunch georganiseerd;
Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2015 en kan worden aangehaald als de “Regeling “attenties bij rouw en trouw” Griffie en Griffiemedewerkers.
Aldus besloten door de raad van de gemeente Bronckhorst in zijn openbare vergadering van 23 april 2015,
Bijlage 1 Uitvoeringsregel "attenties bij rouw en trouw"
Zoals vastgesteld in de regeling onder e en g kan bij een dienstverband van 25 of 40 jaar of bij ontslag na een dienstverband langer dan 5 jaar, de medewerker kiezen voor een georganiseerde bijeenkomst, koffiemoment of lunch in één van de hieronder genoemde locaties. Dit in overleg met de leidinggevende.
De medewerker mag als locatie een keuze maken uit de:
Wanneer twee jubilea vrij snel achter elkaar plaatsvinden, bijvoorbeeld 25 jaar overheidsdienst en 25 jaar in dienst van eigen gemeente binnen een aantal jaren, wordt in overleg met de jubilarissen één bijeenkomst gehouden.
De catering bij bijeenkomsten worden verzorgd door de interne catering.
Op verzoek van de medewerker worden de volgende gasten uitgenodigd voor een georganiseerde bijeenkomst:
De uitnodigingen worden verzorgd door de management assistent.
De bijeenkomst start om 16.30 uur.
Medewerkers die een bijeenkomst bezoeken krijgen hiervoor een haf uur compensatie.
Bijlage 2 Protocol overlijden (oud)medewerker
Gemeenteraad: een signaal naar de griffier i.v.m. een moment van stilte tijdens de eerstvolgende raadsvergadering ter nagedachtenis aan de overleden medewerker.
Procedure tijdens raadsvergadering:
- raadsvoorzitter meldt bij de opening van de raadsvergadering dat er stil gestaan wordt bij het overlijden van ...., vervolgens geeft de raadsvoorzitter het woord aan de nestor;
- de nestor spreekt een ‘In memoriam’ uit dat door de griffier is opgesteld;
- na het ‘In memoriam’ bedankt de raadsvoorzitter de nestor en verzoekt degenen die kunnen gaan staan te gaan staan en een minuut stilte in acht te nemen. Daarna wordt de vergadering hervat.
Wanneer het een oud medewerker betreft:
Voor het plaatsen van een rouwadvertentie bij overlijden van een oud medewerker wordt maatwerk
geleverd. Bepalende factoren hiervoor zijn:
• is de gemeente op de hoogte gebracht van het overlijden van de oud medewerker;
• is de gemeente Bronckhorst de laatste werkgever geweest van de oud medewerker;
• hoelang is de oud medewerker uit dienst van de gemeente Bronckhorst. Als grens wordt hier de termijn van 10 jaar in acht genomen.
Wanneer het een oud-bestuurder betreft:
Afgesproken is, dat bij het overlijden van een oud-bestuurder, als de gemeente geïnformeerd wordt, er een kaart gestuurd wordt. Maar geen aandacht te schenken hieraan in de raadsvergadering.