Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Tytsjerksteradiel

Regeling Kamer Sociale en Welzijnszaken

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTytsjerksteradiel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling Kamer Sociale en Welzijnszaken
CiteertitelRegeling Kamer Sociale en Welzijnszaken
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Vastgesteld door de Commissie voor de bezwaar- en beroepschriften.

Met inwerkingtreding van dit besluit vervalt de “Regeling Kamer Commissie Bezwaar- en beroepschriften gemeente Tytsjerksteradiel

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Verordening commissie bezwaarschriften, art. 3a

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-200301-06-2015Nieuwe regeling

08-09-2003

Onbekend

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling Kamer Sociale en Welzijnszaken

Gemeente Tytsjerksteradiel

De Commissie bezwaarschriften (hierna te noemen: de commissie);

Gelet op het bepaalde in artikel 3a van de “Verordening commissie bezwaarschriften” vastgesteld door de raad van de gemeente Tytsjerksteradiel in zijn vergadering 8 mei 2003.

Besluit:

Artikel 1

Ter behandeling van de daarbij genoemde categorieën bezwaarschriften de hierna te noemen Kamer uit de commissie te vormen:

Kamer voor Sociale- en welzijnszaken, voor de behandeling van:

Bezwaarschriften op het gebied van sociale en welzijnszaken

Artikel 2
  • 1.

    De in artikel 1 genoemde Kamer bestaat uit drie leden, te weten een voorzitter en twee leden.

  • 2.

    Tot voorzitter zijn slechts benoembaar de voorzitter en de leden van de commissie.

  • 3.

    Tot lid kunnen worden benoemd de voorzitter, de leden en de plaatsvervangende leden van de commissie.

  • 4.

    De commissie voorziet in de vervanging van de leden van de Kamer als bedoeld in het vorige lid.

Artikel 3
  • 1.

    De secretaris van de Kamer is een door burgemeester en wethouders aangewezen ambtenaar.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders wijzen tevens een of meer plaatsvervangers van de secretaris aan.

Artikel 4
  • 1.

    De voorzitter, de leden en hun plaatsvervangers treden af op de dag van het aftreden van de gemeenteraad.

  • 2.

    Zij kunnen op ieder moment ontslag nemen.

  • 3.

    De aftredende voorzitter en de aftredende leden en plaatsvervangende leden blijven hun functie vervullen totdat in hun opvolging is voorzien.

Artikel 6
  • 1.

    De zittingen van de Kamer vinden in beginsel achter gesloten deuren plaats.

  • 2.

    De Kamer kan op verzoek van de voorzitter, het lid, dan wel belanghebbende besluiten de zitten openbaar te verklaring en de deuren te openen.

  • 3.

    De vergaderingen van de Kamer worden niet gepubliceerd.

Artikel 7
  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling Kamer Sociale en Welzijnszaken”.

  • 2.

    Indien er onduidelijkheid is over de bevoegdheid van de Kamer beslist de voorzitter van de commissie of de Kamer dan wel commissie bevoegd is.

  • 3.

    De regeling treedt in werking op 1 oktober 2003.

  • 4.

    Met inwerkingtreding van dit besluit vervalt de “Regeling Kamer Commissie Bezwaar- en beroepschriften gemeente Tytsjerksteradiel

Aldus vastgesteld in de vergadering van

de Commissie voor de bezwaar- en

beroepschriften op 8 september 2003

De secretaris, de voorzitter,

(mw. B. Slofstra) (dhr. A.A. Lycklama à Nijeholt)