Organisatie | Waterland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Waterland houdende regels voor re-integratiesubsidies Uitvoeringsregeling re-integratiesubsidies gemeente Waterland 2015 |
Citeertitel | Uitvoeringsregeling re-integratiesubsidies gemeente Waterland 2015 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-11-2016 | artikel 24, 25, 26, 27, 28, hoofdstuk 5, 6 | 20-09-2016 | . | ||
01-05-2015 | 18-11-2016 | nieuwe regeling | 07-04-2015 Elektronisch Gemeenteblad, 30-04-2015 | Onbekend. |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Waterland,
overwegende dat het noodzakelijk en gewenst is dat het college nadere regels stelt over de doelgroep die voor een subsidie gericht op re-integratie in aanmerking komt, de duur en hoogte van de subsidie en de verplichtingen die aan de subsidieverlening zijn verbonden;
gelet op artikel 8, vierde en vijfde lid, artikel 14, tweede lid en artikel 15, derde lid van de Re-integratieverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ gemeente Waterland 2015,
en gelet op de Algemene subsidieverordening Waterland 2014,
vast te stellen de navolgende Uitvoeringsregeling re-integratiesubsidies gemeente Waterland 2015.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
In deze uitvoeringsregeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
leer-werkplek: een plek waarbij een jongere tot 27 jaar, van wie ofwel de leerplicht of kwalificatieplicht als bedoeld in de Leerplichtwet 1969 nog niet is geëindigd ofwel die geen startkwalificatie heeft behaald, een aantal dagen per week bij een bedrijf werkt en daarnaast een aantal dagen per week lessen op school volgt;
SROI: Social return on investment, een principe dat de gemeente hanteert bij de inkoop van producten en diensten. Dit principe houdt in dat opdrachtnemers voor een percentage van de omvang van de opdracht werkloze werkzoekenden, mensen met een indicatie voor Sociale Werkvoorziening (SW-indicatie) en leerlingen aan een (leer)werkplek helpen;
De beslissing op een subsidieaanvraag kan, met redenen omkleed, met ten hoogste 8 weken verdaagd worden.
Onverminderd de bepalingen in artikel 9 van de Algemene subsidieverordening Waterland 2014 weigert het college de subsidie als gebleken is dat de subsidieaanvrager gedurende drie jaar voorafgaand aan de subsidieaanvraag oneigenlijk gebruik heeft gemaakt van subsidies.
De betaling van de subsidie vindt plaats bij de beschikking tot subsidievaststelling, tenzij hierover nadrukkelijk in de beschikking tot subsidieverlening anders is besloten.
Hoofdstuk 2 Scholings- en begeleidingsvoucher
De aanvraag voor de scholings- en begeleidingsvoucher moet worden ingediend uiterlijk één maand voordat de arbeidsovereenkomst of werkervaringsplaats ingaat.
Hoofdstuk 4 Stimuleringssubsidie
De aanvraag voor de stimuleringssubsidie moet worden ingediend uiterlijk één maand nadat de arbeidsovereenkomst ingaat.
Hoofdstuk 5. Arbeidsinschakeling
Artikel 25. Voorwaarden, aard, inhoud en omvang van de vervoersvoorziening
Artikel 26. Voorwaarden, aard, inhoud en omvang van de werkplekaanpassingen
Bij de gemeente kan een aanpassing van de werkplek worden aangevraagd als de werkzoekende/werknemer met arbeidsbeperking een baan vindt en als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
er sprake is van een dienstverband/arbeidsovereenkomst voor de duur van tenminste 6 maanden en voor minimaal 12 uur per week. Het toekennen van een werkplekaanpassing gedurende de proefplaatsing behoort tot de mogelijkheden op voorwaarde dat er zekerheid is dat na de proefplaatsing een arbeidsovereenkomst volgt;
de gemeente biedt de meest adequate en goedkoopste oplossing, kwalitatief verantwoord. De kosten van de werkplekaanpassing dienen proportioneel zijn, dat wil zeggen dat de investering in de werkplekaanpassing moet opwegen tegen de opbrengsten van uitstroom naar werk. Bij de beoordeling of de kosten proportioneel zijn wordt onder andere betrokken: